Loňských 273 340 hovorů bylo o 2706 více než v předchozím roce. Dlouhodobě však počty volání klesají: třeba o deset let dříve, v roce 2011, evidovali středočeští hasiči 498 744 hovorů. „Pokles může být způsoben také rozšířenějším povědomím o tom, k čemu linka 112 slouží,“ míní Fliegerová.

Některé hovory však hasiči pouze předávají dál – typicky to bývá vyžádání příjezdu sanitky k pacientovi se zdravotními komplikacemi, což je záležitost záchranné služby; jejího zdravotnického operačního střediska. „Pokud máte zdravotní problém, který nevyžaduje spolupráci složek integrovaného záchranného systému, volejte přímo linku 155,“ vybízí Fliegerová.

Připomněla také, že většina loni oznámených událostí se týkala Středočeského kraje, avšak někdy šlo i o lokality mimo jeho území. „Pokud totiž dojde k zahlcení jednoho telefonního centra tísňového volání, hovor je automaticky přesměrován na nejbližší volné; v našem případě hovory nejčastěji ,přepadávají´do Prahy a okolních krajů,“ vysvětlila mluvčí. S tím, že do středních Čech zase takto mohou přijít k vyřízení hovory odjinud. Typické bývají přelivy hovorů v době zvýšení zátěže – třeba ve chvílích, kdy vichr láme či vyvrací jeden strom za druhým.