Vítěze zakázky, jejíž cena se zvýšila z původně plánovaných 18,7 na více než 27 miliard korun, vybral pražský dopravní podnik podle neprůhledných a nepřesných kritérií. Kvůli tomu dostal od ÚOHS pokutu ve výši 8,5 milionu korun. Ta byla dnešním rozhodnutím Krajského soudu v Brně potvrzena.

Úřad se rozhodl pro jednu z nejvyšších a následně soudně nezrušených pokut v historii proto, že jednoznačnost a detailní specifikace hodnotících kritérií jsou klíčové vlastnosti otevřených výběrových řízení. Stanovisko ÚOHS nepřímo podpořil také Nejvyšší kontrolní úřad. Při zkoumání dostavby metra A konstatoval, že účelnost a hospodárnost investice nebylo možné plně prověřit.

Obří zakázku získaly firmy Metrostav a Hochtief. Šestikilometrový úsek kritizovaný například za trasování, chybějící záchytná parkoviště nebo eskalátory ve stanici Nádraží Veleslavín byl zprovozněn v dubnu 2015.

DPP se ještě může pokusit verdikt zvrátit pomocí stížnosti k Nejvyššímu správnímu soudu. Ta však nebude mít odkladný účinek na jeho povinnost vysokou pokutu zaplatit. Dopravní podnik je ve stoprocentním vlastnictví hlavního města.