Zkontrolováno má být všech 66 tisíc kvádrů, z kterých se most skládá. „Každý kvádr projde pasportizací a dostane své evidenční číslo. Udělá se to kompletně, aby se vědělo, v jakém stavu je Karlův most,“ uvedl radní pro kulturu Jan Wolf (KDU-ČSL/Trojkoalice). Informaci přinesl server iDnes.

Práce začnou na čtrnáctém obloukku na Malé Straně. Rekonstrukce má začít koncem roku 2019 nebo v roce 2020. Náklady opravy jednoho oblouku budou 45 až 60 milionů korun. „Vyzkoušené technologie se pak použijí na zbytku mostu. Bude to tak, že by se jelo postupnou rekonstrukcí oblouk po oblouku zhruba v délce 20 let,“ popsal Wolf. Zatím podle něj městu schází těžební huť, která by dodala vhodný kámen. V minulosti se při rekonstrukci objevily výtky, že byl použit nesprávný kámen.

Ještě předtím, než začnou práce na oblouku, nechá město vyměnit dřevěné ledolamy. Nyní je již vypsán tendr na dodavatele. „Ledolamy tam jsou sice asi jenom dvacet let, ale dřevo, které bylo použito, je naprosto nevhodné. Teď počítáme s tím, že se tam dají české stromy,“ uzavřel Wolf.

Stavbu mostu zahájil 9. července 1357 na popud Karla IV. kamenický mistr Otlín, který získal zkušenosti na stavbě staršího kamenného mostu v Roudnici nad Labem. Zakladatelem Karlova mostu nebyl Petr Parléř, jak se traduje. Tomu bylo 23 let a neměl na své jméno právo stavět žádnou stavbu. Parléř stavbu převzal až po Otlínově smrti.