To, aby si zákazníci mohli kvalitní italské suroviny a vybrané lahůdky pohodlně nakoupit. A popřípadě si připravit oblíbená jídla, která si dávají v restauracích Pizza Coloseum.

Ne vše co v Itálii „frčí", u nás funguje

„Někdy před pěti lety jsem rozhodl, že si do svých restaurací začnu dovážet suroviny z Itálie sám. Do Itálie rád jezdím, sleduji poslední trendy, chodím tam do všech možných restaurací vyhlášených i těch obyčejných, prohlížím si a zkoumám jídelní lístky a srovnávám s Českou republikou. Přemýšlím, co v našich restauracích vyzkoušet a co by bylo úspěšné. Ono totiž ne vše, čím se nadchnu a v Itálii „frčí", u nás doopravdy funguje. Obecně jsou naši hosté mnohem náročnější než samotní Italové. Nicméně v Itálii jsem navázal postupně mnoho kontaktů s malými i velkými dodavateli. A nejprve to byli vinaři, později zelináři a postupně přibývali další," říká Jan Mužátko.

Dosáhl svého. Začal dovážet italské suroviny. Zprvu to bylo jen pár položek, ale během dvou let už 80 procent všech surovin. Dnes téměř vše. S většinou dodavatelů má přátelský vztah.

„Když poznáte dodavatele i jinak, než jen vyloženě obchodně, celou obchodní politiku to změní. Mnohé firmy jsou rodinné a za jejich vznikem a produkty stojí příběh. To mne fascinuje," podotýká Jan Mužátko.

Realizace nápadu trvala necelé tři roky

Každé dva měsíce jezdí se svým týmem do Itálie a zjišťuje, co je nového. A při tom svém objevování vyhlášené mozzarelly z mlékárny Felix v Campanii nebo famózního salámu z kančího masa a fenyklu z uzenářství Falorni ho napadlo, že tak jako on, by i ostatní Češi ocenili obchůdek s vybranými lahůdkami. S klasickými italskými lahůdkami, ale za normální ceny.

Cesta od myšlenky k samotnému uskutečnění trvala necelé tři roky a tak se začátkem letošního dubna splnil další sen a pan Mužátko otevřel první, a prý rozhodně ne poslední, obchod Colonial Coloseum na Václavském náměstí v prvním patře Paláce Koruna. „Přesně jsem věděl, jak má obchod vypadat, piplal jsem se svými spolupracovníky každý detail. Realizace mých plánů a představ nakonec odpovídá původním vizuálům," říká Jan Mužátko.

Produkty jsou kvalitní a cenové dostupné

„Věděl jsem, že chci prodávat tu nejlepší mozzarellu, ty nejlepší olivové oleje a toskánské salámy. V Colonialu Coloseum nabízíme produkty ve dvou řadách Classic a Gurmet. Řada Classic nabízí velmi kvalitní italské výrobky, které používáme a z kterých vaříme také v restauracích Pizza Coloseum. Cenově jsou tyto položky velmi dostupné. Jde většinou o větší dodavatele s nejmodernějšími technologiemi. V řadě Gurmet jde naopak o menší dodavatele a platí se zejména za ruční výrobu. Většinou jde o malé rodinné firmičky, které fungují tři čtyři generace, desítky let. Vše je připravováno ručně na výhradně přírodní bázi bez jakýchkoli konzervantů a chemikálií.

Třeba i Contadini firma, která pěstuje zeleninu. Sklizeň je výhradně ruční a sušení probíhá jenom na slunci v žádných sušárnách. Na nakládání zeleniny používají prvotřídní olivový extra virgin olej, vlastní bylinky a trochu soli. Nebo nejlepší mozzarella a burrata z mlékárny Felix v Campanii. Založil ji Enrico Parente před téměř 100 lety. Tehdy také začal chovat speciální plemeno to nejlepší na mléko buvola vodního. Dnes jejich stádo čítá už 700 kusů. Kromě toho si ve firmě pěstují i vlastní krmivo. Proto mají tak kvalitní mléko a kvalitní sýry."

Jan Mužátko je nadšený z mnoha věcí. Nyní jeho nadšení směřuje k toskánským salámům. Ty nabízejí právě v prodejně Colonial Coloseum od toskánské rodinné firmy Falorni. Jejich uzenářství je vyhlášené v celé Itálii. Tajné receptury se dědí z pokolení na pokolení. Specifickou chuť jejich salámů dodávají různé směsi koření a také červené víno Chianti.

Brzy se objeví video kuchařka

Prodejním hitem v Colonialu Coloseum na Václavském náměstí je bezesporu salám s fenyklem a sádlo s vepřovým masem a bylinkami. A také, jako v restauracích, nabízejí bezlepkový sortiment celiakům, i v obchodech Colonial Coloseum lze bezlepkové produkty zakoupit.

„Máme myšlenku, máme koncept, máme prodejnu. Nyní uvažujeme o dalším rozšíření formou franšízy. Poskytneme franšízantovi zavedené jméno, poradíme s výběrem místa a spočítáme náklady na zařízení. Připravíme profesionální architektonický a technologický projekt, včetně realizace. Proškolíme personál ve zbožíznalectví i způsobu prodeje.

A bude více verzí samostatný obchod Colonial Coloseum, obchod s restaurací a zkrácenou nabídkou jídel Colonial&Pizza anebo verze malého obchodu přímo v restauracích.

Abychom usnadnili zákazníkům nákupy, chystáme kuchařku s vlastními recepty a také video kuchařku, která je teď mnohem žádanější než tištěná verze. Video recepty najdou už brzy zájemci na www.colonial-coloseum.cz," dodává Jan Mužátko.