Volby do sněmovny začínají za

Nahrávám odpočet ...
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Chybělo málo a Mělnicko přišlo o trať mezi Mělníkem a Mšenem

Mělnicko - Nechybělo mnoho a na železniční trať vedoucí z Mělníka do Mšena mohly zůstat jenom vzpomínky. Trať, která byla slavnostně otevřena na začátku léta roku 1897, měla totiž namále. A to hned dvakrát.

10.6.2016
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Michal Fanta

Před zhruba dvaceti lety, kdy se poprvé vážně uvažovalo o zrušení turisty oblíbené Mšenské lokálky, a na konci léta roku 2014. Tehdy se provoz na trati skutečně zastavil a nebylo vůbec jasné, zda se motoráčky někdy vrátí.

Poslední vlak z Mělníka do Mšena vyjel v neděli 14. září k večeru. Pak České dráhy od vlakového spojení v úseku Mělník - Mšeno až do odvolání upustily. Mohlo za to snížení traťové rychlosti, kterou Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) kvůli bídnému stavu dráhy omezila na pouhých deset kilometrů v hodině. A protože by časy v jízdním řádu vlaky nestíhaly, dopravce je nahradil autobusy.

„Zastavení dopravy na trati svědčí o práci jejího správce, který náhle a nečekaně zjistil, že je trať tak špatná, že ji musí zavřít. Je to nepochopitelné," řekl po zastavení provozu na trati mšenský starosta Martin Mach, který vzápětí začal usilovat o to, aby region o lokálku nadobro nepřišel.

Petice se stovkami podpisů

Zpočátku totiž nebylo vůbec jasné, jestli se dráha, která se ocitla v havarijním stavu, bude opravovat. S tím by se ovšem příznivci lokálky nemohli smířit, začali proto po stovkách podepisovat petici, která usilovala o urychlené obnovení provozu a modernizaci dráhy.

To však správce železnice považoval za zbytečnou aktivitu. „Rozhodli jsme se, že trať zmodernizujeme bez záruky na její budoucí využití. Vyvracíme tak tvrzení, že by 
se trať měla rušit," prohlásil měsíc po zastavení provozu mluvčí SŽDC Jakub Ptačinský.

Státní podnik opravdu svůj slib splnil a v polovině následujícího roku začal na nové štěrkové lože pokládat betonové pražce a kolejnice. Bez vlakového spojení na Mšensku se tak musela obejít pouze jedna turistická sezona.

Zvláštní protokolární vlak

V rámci slavnostního otevření zachráněné trati 
se do Mšena v polovině loňského prosince vypravil zvláštní protokolární vlak z Kolína v čele s lokomotivou zvanou Brejlovec. Ta za sebou táhla čtyři vagony, mezi nimiž byl i jídelní vůz.

Jedinou smutnou zprávou pro příznivce vlaků je fakt, že většina historických nádražních budov z konce 19. století dál chátrá. Nahradily je totiž nové čekárny z betonových prefabrikátů. Jediné dvě nádražní budovy na trati, které se dočkaly obnovy, stojí na nádraží ve Mšeně a v Mělníku.

Z Mělníka do Mšena jezdí v současné době vlak šestkrát denně, a stejně je tomu i v opačném směru. V sobotu v 10.09 hodin do Mšena přijíždí spěšný výletní vlak Kokořínsko, který zahajuje jízdu v 8.14 hodin 
v pražských Vršovicích. Na zpáteční cestu pak ze Mšena vyjíždí v 17.15 hodin.

Čtěte také: Mšenská dráha po rekonstrukci opět ožila. Provoz zahájil rychlík

Autor: Jiří Říha

10.6.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Celkem na úseku dálnice D6 bouralo 42 aut.
AKTUALIZOVÁNO
41

Nehody více než čtyřiceti vozidel zablokovaly dálnici D6 u Prahy

Deskové hry si můžete v Tyršově domě zahrát až do neděle.
15

Největší festival deskových her zavítal do Tyršova domu. Koná se už po sedmnácté

Kellnerova nadace odmítá Babišova slova, že nejde o charitu

Rodinná nadace nejbohatšího Čecha Petra Kellnera a jeho manželky Renáty se ohradila proti slovům dalšího miliardáře a šéfa hnutí ANO Andreje Babiše v časopisu Forbes, že Kellner si udělal školu, ze které pro sebe čerpá dobré absolventy. Babiš magazínu řekl, že takovou činnost nepokládá za charitu.

Superdebata Deníku: ptejte se Babiše a dalších lídrů

Pokud chcete ještě něco vědět před volbami od kandidujících stran, máte šanci se zeptat právě teď. Deník ji vašim jménem položí už ve čtvrtek 19. října, tedy den před parlamentními volbami, desítce lídrů politických stran při závěrečné předvolební debatě v sídle listu.

Startuje soutěž Chance být hvězdou. Točte a posílejte videa

Parádičky, skvostné góly. Bláznivý maskot, hluční fanoušci (a sličné fanynky). To všechno přináší fotbal. A právě dnes startuje soutěž, jež určí, kde najdete ty nejzajímavější borce.

Nový šéfdirigent České filharmonie Byčkov má smlouvu na pět let

Ředitel České filharmonie (ČF) David Mareček dnes v pražském Rudolfinu za přítomnosti ministra kultury Daniela Hermana (KDU-ČSL) podepsal pětiletou smlouvu s novým šéfdirigentem Semjonem Byčkovem. Čtyřiašedesátiletý Američan ruského původu filharmonii povede po zesnulém Jiřím Bělohlávkovi. Semjon Byčkov byl jmenován šéfdirigentem a hudebním ředitelem České filharmonie od sezony 2018/2019. Orchestru se současně ujmou dva hlavní hostující dirigenti Jakub Hrůša a Tomáš Netopil.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení