„Kolik jsme ušetřili peněz, se nedá říct, ale je to zhruba padesát procent plánovaných nákladů na zimní údržbu," uvedl Jiří Šrankota, vedoucí provozního úseku Správy a údržby silnic oblasti Benešov. To ředitel Krajské správy a údržby silnic Středočeského kraje Zdeněk Dvořák byl ve vyčíslení úspor konkrétnější.

„V období listopad až leden loňského roku nás stála zimní údržba silnic 280 milionů korun. V letošním roce to bylo za stejné období pouze 103 milionů korun. Takže ta úspora tam samozřejmě je. A jelikož nám tyto peníze nikdo nevezme, zůstávají nám v rozpočtu na běžnou letní údržbu a práce," vysvětlil Zdeněk Dvořák.

Na co se silničáři vrhnou v rámci letní údržby?

Silničáři se tedy mohou více věnovat opravám výtluků, svodidel a svislých značek, čištění příkopů, seřezávaní krajnic vozovek či například ořezávání větví stromů, které zasahují do silnic a mohou tak bránit v bezpečnosti silničního provozu.

„Ona je ta úspora jen zdánlivá," tvrdí Jiří Šrankota. „Peníze, které máme, jsou totiž jedny a záleží pouze na nás, jak s nimi naložíme. Když se nám povede, jako třeba právě letos, jich v zimě vyčerpat méně, zbude nám logicky víc na léto," upozornil Jiří Šrankota, vedoucí provozního úseku SÚS oblasti Benešov s tím, že letos mají cestáři v plánu i častější sekání trávy podél silnic.