Volby do sněmovny začínají za

Nahrávám odpočet ...
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Čech je při výběru letní dovolené 
stále náročnější

Praha - Náročný člověk, který si vybere pro svou dovolenou cestu do Turecka, zvolí čtyřhvězdičkový hotel se službami all inclusive a pak si už po celou dobu zájezdu hlídá peněženku. Tak vypadá klasický klient největší tuzemské cestovní kanceláře Exim Tours.

3.5.2014
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: Archiv

Ta v loňském roce dosáhla nejvyšších tržeb ve své historii a zájezdy si u ní koupil rekordní počet lidí. Velké plány má i na letošek.

Cestovní kancelář Exim Tours loni přepravila 268 tisíc klientů a utržila 3,7 miliardy korun, čímž překonala dosavadní rekord z roku 2008. Přesto jí zisk společnosti klesl. Podle generálního ředitele a zakladatele společnosti Ferida Nasra byl příčinou jednak vývoj v Egyptě, kam cestovní kanceláře v létě přestaly na několik týdnů vozit turisty, ale také devizová intervence České národní banky.

Vysoké tržby vedení cestovní kanceláře vysvětluje narůstající náročností zákazníka. Čechovi už nestačí průměrné služby, ale stále častěji je ochoten si za pohodlí připlatit. Podle marketingového ředitele CK Exim tours Stanislava Zímy roste podíl čtyř a pětihvězdičkových hotelů a stále oblíbenější jsou i služby all inclusive.

Lidé si často volí nadstandardní hotelové služby

„Rozpočet má rodina definovaný a nevznikají náklady navíc," objasňuje Zíma, proč si lidé často volí nadstandardní hotelové služby. Ty tvoří dokonce v některých destinacích až 80 procent všech kupovaných zájezdů. Nejvíce klientů cestovní kancelář loni poslala do Turecka a také do Řecka.

Optimistické vyhlídky má Exim Tours i pro letošek. Do konce března se prodalo 30 procent letní nabídky. „Čeští zákazníci stále častěji plánují dovolenou dopředu a vybírají si zájezd z předprodeje. Tím se situace začíná přibližovat té v Německu a Rakousku, kde se tak prodá většina zájezdů," komentuje další trend Zíma.

V letošní sezoně rozšířila cestovní kancelář letní destinace o několik novinek. Lze se tak nově podívat například na Menorku nebo do exotického Senegalu. Oblíbené jsou také takzvané Eurovíkendy. Tam v minulém roce vévodily zájezdy tradičně do Paříže, ale také do New Yorku. Nově je v nabídce víkend v Moskvě.

Autor: Andrea Karlíková

3.5.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Prezident Zeman se svou paní odvolili v základní škole v pražských Stodůlkách.
AKTUALIZOVÁNO

Letošní volby do Sněmovny nejsou podle Zemana zásadní ani zlomové

Předvolební debata Deníku: Ivan Bartoš
51

V televizi zabodoval Bartoš, Babiš působil unaveně, hodnotí experti

Střípky z debaty: Šlechtová u pozadí koně, Bartoš v koloně či letmý polibek

/VIDEO/ Co by udělal předseda SPD Tomio Okamura, když by si ministryně Karla Šlechtová zvrkla kotník? Proč se Michaela Marksová nerada fotí při výstupu z auta? Superdebata Deníku nebyla jen o politice.

Jsem gay, prohlásil den před volbami šéf zelených Matěj Stropnický

Předseda Zelených Matěj Stropnický dnes oznámil, že je homosexuál. Vyjádřil se tak ke spekulacím bulvárních médií. O svém soukromí mluvit neplánoval, voliči by ale podle něj tuto informaci vědět měli.

Praha nemá dopravní strategii, tvrdí starosta Prahy 6

/ROZHOVOR/ „Do vztahů mezi Prahou a místními radnice se příliš promítá stranická politika a zvlášť výrazné to bylo v předvolební době,“ tvrdí starosta Prahy 6 Ondřej Kolář (TOP09). Podle něj by mělo být politizování všeho včetně třeba vedení linek autobusů nahrazené snahou o konstruktivní spolupráci. Zvlášť pak v řešení dopravy, která je nejpalčivějším problémem Šestky.

Petr Pravda: Oblíbení starostové mohou stranám přinést dobré výsledky

Politolog Petr Pravda řekl Pražskému deníku: "Oblíbení starostové městských částí mohou stranám přinést dobré výsledky." Už zítra půjdou (nejen) Pražané k volebním urnám a budou volit své poslance. Má smysl v letošních volbách kroužkovat jednotlivé kandidáty? Jak politikům pomáhají v bojích o voliče sociální sítě? 

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení