„Rozhodla jsem se poprvé za své funkční období využít paragrafu 73 zákona o hlavním městě, který mi umožňuje pozastavit toto usnesení, protože ho považuji za špatné,“ uvedla primátorka hlavního města Adriana Krnáčová. O usnesení tak podle zákona bude jednat zastupitelstvo města na svém dalším zasedání, a to 22. února.

Zastupitelskému klubu ANO vadí zejména to, že připravený materiál je příliš obecný, nezahrnuje totiž informace o tom, kdy a zejmé-na kde přesně změny budou probíhat. „Od počátku říkáme, že pokud má dojít na konkrétní úpravy, které by mohly ovlivnit dopravu, tak chceme vědět, jaké budou jejich následky,“ uvedl Patrik Nacher, zastupitel a místopředseda klubu ANO.

Podle klubu je tak třeba nejdříve vypracovat model důsledků plánovaných změn tak, aby byla jistota, že nedojde k výrazným dopravním komplikacím. „Nejsme proti zlidštění magistrály, ale jsme proti ucpání hlavního města,“ vysvětlil Nacher.

Trojkoalice: k ucpání komunikace nedojde 

Podle členů Trojkoalice jsou požadavky zastupitelského klubu ANO neopodstatněné a snaží se pouze o to, aby žádné změny nenastaly. „Návrh přitom ve spolupráci s dánskými architekty připravil Institut plánování a rozvoje a obsahuje v této fázi jen nepatrné zásahy,“ reagovala na situaci náměstkyně primátorky pro územní rozvoj a územní plán Petra Kolínská (Trojkoalice/Zelení).

Chystané změny by tak neměly ohrozit plynulost dopravy. „Normálně pojedou auta, pojedou tramvaje, pojedou kola, lidé půjdou pěšky. Normální město,“ doplnil Matěj Stropnický (Trojko-alice/Zelení), předseda výboru pro dopravu. „Teď je magistrála krvácející ránou v samém jeho středu. Chceme spravedlivější podmínky pro všechny druhy dopravy na ní,“ dodal.

Opatření pro chodce i cyklisty 

Spor tak zasel semínko nejistoty o pevnosti pražské koalice. Jestli roztržku dokážou politici překlenout bez úhony, ukážou až další týdny a měsíce. „Pevnost koalice nyní pro nás není to hlavní, důležitější je, abychom zastavili proces, který považujeme za rizikový,“ uvedla na toto konto primátorka.

I. P. Pavlova - vizualizace

Doposud schválený harmonogram se týká tříkilometrového úseku Severojižní magistrály mezi Hlávkovým a Nuselským mostem. Mezi hlavní plány patří nový mobiliář, přechody a chodníky či orientační systém pro lepší pohyb a orientaci chodců. Část opatření by se měla začít uskutečňovat už v tomto roce, a to v létě a na podzim.