Volby do sněmovny začínají za

Nahrávám odpočet ...
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Bude v Mladé Boleslavi bezpečněji? Policie se zaměří na problémy

Mladá Boleslav - Víc hlídek na správných místech, dohled nad problematickými lokalitami a lepší informovanost veřejnosti o kriminalitě ve městě. To jsou ve stručnosti hlavní přínosy, které by měla mít nově podepsaná smlouva mezi Mladou Boleslaví a zdejším policejním oddělením, kterou stvrdili první náměstek primátora Jiří Bouška a za policii Dušan Žďárský, vedoucí Územního odboru Mladá Boleslav Policie.

26.1.2016
SDÍLEJ:

Smlouvu o projektu Bezpečné město v Mladé Boleslavi podepsali náměstek primátora Jiří Bouška a Dušan Žďárský, vedoucí Územního odboru Mladá Boleslav Policie.Foto: Šárka Charousková

„Smlouva vznikla na základě projektu Bezpečné město, který už funguje na některých dalších místech Středočeského kraje, a je založena na úzké spolupráci mezi bezpečnostními sbory jednotlivých měst," vysvětlil náměstek primátora Michal Kopal, který je garantem celého projektu.

V případě Mladé Boleslavi to znamená, že spolu daleko intenzivněji budou spolupracovat nejen městská policie a Policie České republiky, ale také úřad práce, probační a mediační služba nebo hasiči.

„Od tohoto projektu si slibujeme především snížení drobné kriminality v Mladé Boleslavi. Jak je vidět na příkladu ostatních měst, je to dobrá cesta, jak toho docílit," uvedl náměstek Kopal.

V Kolíně, kde projekt v rámci Středočeského kraje vyzkoušeli jako první, se podařilo drobnou kriminalitu snížit dokonce o pětadvacet procent. „Pokud bychom se na toto číslo dostali i v Mladé Boleslavi, byli bychom velmi rádi," podotkl Michal Kopal.

Jak uvedl Dušan Žďárský, cílem je skutečně snížit kriminalitu, ale projekt by měl také přispět k rychlejšímu odhalení a dopadení pachatelů trestných činů, ale rovněž zvýšit důvěru občanů v policii.

Maximálně efektivní práce

A co všechno to bude v praxi obnášet? Díky mapě kriminality a sdílení informačních systémů by měly být hlídky obou policejních složek nasazovány intenzivně právě do míst, kde dochází k problémům, a to tak, aby nedocházelo zbytečně k jejich dublování, ale aby byla jejich práce maximálně efektivní.

Více zapojit by se měla také veřejnost, a to nejen díky tomu, že bude mít lepší přístup k informacím, ale rovněž bude moci aktivně spolupracovat na objasňování případů nebo stanovování problémů. Proto by měly vzniknout interaktivní webové stránky, kam mohou lidé přímo oznamovat své postřehy.

„Státní a městská policie je v užším kontaktu, koordinační schůzky probíhají jednou týdně a v případě potřeby dochází k výměně informací denně," uzavřel Dušan Žďárský.

Čtěte také: Město s policií zprovoznilo nový portál Bezpečná Příbram

Autor: Šárka Charousková

26.1.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Volby v Praze.
12

Praha volí jinak než zbytek země. Potvrdí se to i letos?

Prezident Zeman se svou paní odvolili v základní škole v pražských Stodůlkách.
AKTUALIZOVÁNO

Letošní volby do Sněmovny nejsou podle Zemana zásadní ani zlomové

V televizi zabodoval Bartoš, Babiš působil unaveně, hodnotí experti

Specialisté na politickou komunikaci ocenili po čtvrtečních předvolebních debatách v České televizi (ČT) a na Nově především výkon šéfa Pirátů Ivana Bartoše, Babiš působil unaveně.

Střípky z debaty: Šlechtová u pozadí koně, Bartoš v koloně či letmý polibek

/VIDEO/ Co by udělal předseda SPD Tomio Okamura, když by si ministryně Karla Šlechtová zvrkla kotník? Proč se Michaela Marksová nerada fotí při výstupu z auta? Superdebata Deníku nebyla jen o politice.

Jsem gay, prohlásil den před volbami šéf zelených Matěj Stropnický

Předseda Zelených Matěj Stropnický dnes oznámil, že je homosexuál. Vyjádřil se tak ke spekulacím bulvárních médií. O svém soukromí mluvit neplánoval, voliči by ale podle něj tuto informaci vědět měli.

Praha nemá dopravní strategii, tvrdí starosta Prahy 6

/ROZHOVOR/ „Do vztahů mezi Prahou a místními radnice se příliš promítá stranická politika a zvlášť výrazné to bylo v předvolební době,“ tvrdí starosta Prahy 6 Ondřej Kolář (TOP09). Podle něj by mělo být politizování všeho včetně třeba vedení linek autobusů nahrazené snahou o konstruktivní spolupráci. Zvlášť pak v řešení dopravy, která je nejpalčivějším problémem Šestky.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení