Pro cestující z regionu nové moderní soupravy zařazené na jiných tratích však uvolní modernizované vagóny.

„Nyní je vozidlový park na lince Praha – Benešov – Tábor – České Budějovice modernizovaný vozy typu EC/IC, které dosud jezdily například do Vídně nebo Budapešti. V současnosti pokrývají vozy EC/IC kmenové soupravy asi dvou třetin rychlíků na této lince," vysvětlil Petr Šťáhlavský z Českých drah s dodatkem, že dopravce bude v tomto trendu pokračovat i v dalším období.

„Předpokládá se výměna vozů staršího typu u dalších kmenových souprav na této lince," přislíbil mluvčí ČD. Klimatizované vozy stažené z vlaků kategorie Euro nebo Inter City s šestimístnými oddíly jsou vybavené el. zásuvkami 230 V, uzavřeným systémem WC, ztmavenými okny a vlakovým rozhlasem.

Staršího bratra Pantera už v regionu viděli

Nejnovější elektrické soupravy InterPanter, jehož regionálního staršího „bratra" RegioPanter mohli obyvatelé Benešovska zahlédnou při slavnostním dokončení čtvrtého železničního koridoru mezi Benešovem a Voticemi 13. června 2013, začnou v průběhu dvou let jezdit v barvách Českých drah.

Moderní vlaky, deset pětivozových a čtyři třívozové elektrické jednotek určené pro meziregionální a dálkovou dopravu, se na trať Praha – Benešov – Tábor – České Budějovice v příštích letech nevpraví. Nebo pouze výjimečně při mimořádnostech a slavnostních příležitostech.

Základní rozměry a barevné řešení obou typů zmíněných souprav je shodné, odlišující se však zejména technickým řešením, počtem vstupních dveří a rovněž interiér je uzpůsobený pohodlnému cestování na větší vzdálenosti.

Může jezdit na stejnosměrný i střídavý proud

Jednotky InterPanter jsou určené pro elektrifikované tratě se stejnosměrným napětím 3 kV (Praha – dělení trakčních soustav u Jírovic) a střídavým 25 kV, 50 Hz (Jírovice – státní hranice s Rakouskem) pro maximální rychlost 160 km/h. Skříň je lehké integrální stavby z velkoplošných hliníkových profilů. Oproti klasickým „železným" skříním tak dochází ke snížení hmotnosti vozidla a současně k prodloužení jeho životnosti.

Rychlý nástup a výstup cestujících umožňují široké dvoukřídlé vstupní dveře. Vlaky mají komfortní, příjemný a plně klimatizovaný interiér, bezbariérové toalety a také zásuvky s napětím 230 V a samozřejmě Wi-Fi.

Jednotky mají rezervační systém pro sedadla, která jsou polstrovaná a polohovatelná. V soupravách jsou navíc oddělené oddíly pro cestující s dětmi do 10 let, prostory pro uložení jízdních kol, kočárků a dalších objemných zavazadel nebo moderní akustický a audiovizuální systém.