„Přičítáme to síle sociálních sítí, kde je Idiom ikonou. Je mezi několika ‚must see‘ v Praze a zřejmě je teď v kurzu mezi silnými influencery,“ řekla Lenka Hanzlíková z knihovního oddělení komunikace webu Czechcrunch, který na nečekané davy upozornil.

„Pamětníci hovoří o tom, že naposledy byla Ústřední knihovna v takovém obležení v dubnu roku 1998, kdy byla otevřena po tříleté rekonstrukci,“ uvedla Hanzlíková.

U tubusu se nyní střídají zaměstnanci knihovny, kteří frontu organizují a dílo stráží před příliš agresivním chováním některých návštěvníků.

Idiom si „zahrál“ ve filmu Samotáři a dostal se do průvodce Lonely Planet a na obálku vědeckého časopisu Science. Ale až rozmach sociálních sítí z něj udělal hit metropole. Například na síti TikTok zareagovalo na listopadový příspěvek uživatelky itsjessamess 1,3 milionů uživatelů.