Svou 6. symfonii Chvála stvoření na text Františka z Assisi zkomponoval jeden ze současných českých skladatelů Pavel Zemek Novák přímo na objednávku SOČR. „S novou kompozicí bychom chtěli přicházet v každé další koncertní sezoně," uvedl ředitel SOČR Čížek.

Zaznějí dvě premiéry 

Soudobá hudba zazní i na jiných místech. Například v brněnském Divadle Reduta se 6. února uskuteční koncert Nová hudba pro smyčce věnovaný 75. narozeninám Miloše Štědroně.

Zaznějí dvě premiéry (Radim Bednařík: Fantazie pro smyčce 9 a Miloš Štědroň: Monteverdiana pro klavír, housle a smyčce 20) a dále díla Kateřiny Růžičkové Piňosové, Vladimíra Franze, Leoše Faltuse a Roberta Hejnara.

Na programu se objeví i skladba Jana Rychlíka

Po loňském koncertu ve Foru Karlín si zájemci mohou 8. února poslechnout v Praze hudbu Petra Kotíka. Tentokrát se v rámci komorního cyklu PKF - Prague Philharmonia s názvem Krása dneška odehraje v Experimentálním prostoru NoD.

Zazní i pověstmi opředená Hudba pro 3, in memoriam Jan Rychlík z roku 1964, jejíž uvedení na festivalu Varšavský podzim znamenalo Kotíkův rozchod s ansámblem Musica viva pragensis. Koncertní cyklus Krása dneška je průkopníkem soudobé hudby na české kulturní scéně.

Na koncertu zazní i premiéra skladby Miroslava Srnky

V pražském Rudolfinu se 11. února uskuteční recitál profesora klavíru na Floridské státní univerzitě Davida Kalhouse, jehož zaujetí pro soudobou hudbu vyústilo ve spolupráci se sedmi českými skladateli.

Součástí jeho koncertu bude česká premiéra skladby s názvem track 02 Miroslava Srnky, který patří k nejznámějším tuzemským autorům. Bavorská státní opera v Mnichově loni v lednu uvedla premiéru jeho opery South Pole (Jižní pól) s hvězdným obsazením v čele s pěvci Rolandem Villazónem a Thomasem Hampsonem.

Soudobá česká hudba se dostává i na Pražské jaro

Soudobé klasické a experimentální hudbě se věnuje festival Ostravské dny, který se letos uskuteční od 24. srpna do 2. září v Ostravě. Festivalu předchází Institut, který umožňuje mladým skladatelům pracovat se světově proslulými osobnostmi soudobé hudby a být u nastudování svých skladeb. Kompozice přímo na místě studuje v posledních dvou srpnových týdnech Ostravská banda, Ostrava New Orchestra a sbor Canticum Ostrava i řada špičkových ansámblů, sólistů a dirigentů.

Soudobá česká hudba se dostává i na Pražské jaro. Například v roce 2015 festival nabídl dílo Petra Wajsara Vápenná sinfonietta. V audiovizuálním díle se autor množstvím bicích nástrojů pokusil simulovat realistický zvuk vápenky.

Na pražskou scénu se vrátil festival Contempuls

Loni v říjnu se na různých místech v Praze konal 27. ročník festivalu Dny soudobé hudby, který nabídl 55 skladeb stejného počtu autorů z celé ČR i českých autorů v zahraničí.

Po roční odmlce se na pražskou scénu vrátil mezinárodní festival soudobé vážné hudby Contempuls. Jednou z hlavních myšlenek festivalu je dát soudobým skladbám nejen zaznít, ale také zajistit jejich provedení prostřednictvím profesionálních, specializovaných interpretů.

Čtěte také: Morricone v Praze dirigoval vsedě, publikum aplaudovalo vestoje