„Když jsem text zhruba před rokem četl, překvapilo mě, jak povědomé – bez ohledu na dobovou dekoraci – mi připadaly některé motivy. Třeba strach společnosti z (možná jen domnělého) teroristy. Nebo média, která na zakázku vedou účelovou kampaň – zde ovšem nikoli proti politické elitě, ale proti titulní hrdince, která je tak podivuhodně normální, až to ve všech v jejím okolí (bez výjimky mocensky založených jedincích) probouzí určitou nedůvěru,“ říká Šiktanc.

Postava Kateřiny je víceznačná a tajemná

V Böllově stále živém textu ho zaujala i „absolutní devalvace řeči na pouhé titulky a efektní výkřiky“ a také „postava průmyslníka s politickými ambicemi a přímým vlivem na fungování nejčtenějších bulvárních novin“.

Hlavní hrdinka je vystavena nelítostnému mediálnímu honu a lynči poté, co se na večírku náhodně seznámí s mladíkem, který utekl z armády a je podezřelý z terorismu. Mladou ženu začne vyšetřovat policie a případu se zmocní bulvární tisk. Články a reportáže jí přičítají všechno možné, včetně zapojení do teroristických akcí.

„Tlak policie i médií se stále stupňuje, neexistuje prakticky žádná z oblastí jejího života, včetně minulosti, kterou by nechaly na pokoji, a tak Kateřině nezbyde než se začít bránit. A nejlepší obranou je útok,“ naznačuje dramaturgyně inscenace Martina Kinská.

V titulní roli Kateřiny Blumové se představí nová herecká posila smíchovské scény Marie Štípková. Držitelka Ceny divadelní kritiky (dříve Cena Alfreda Radoka) za rok 2015 vidí postavu Kateřiny jako víceznačnou a tajemnou: „Neprojevuje se jako titulní hrdinka, jako by jí vlastně ani být nechtěla.

Místy je velmi nečitelná, jindy zas mrazivě přímá, má v sobě jak neuvěřitelnou křehkost, která zejména v mužích vzbuzuje ochranitelský pud, tak až neženskou pevnost. V jejím chování je cosi sympaticky asociálního a mně blízkého, zároveň nás spojuje určitá potřeba řádu a pořádku,“ uvedla Štípková.