„Herci mě zklamali! Pitvoří se, extemporují a kazí mou hru. Už pro ně nenapíšu ani řádku. Leda řádku brambor," zazní z jeviště z úst Alfréda Rumkovského, který je ve hře největším dramatikem současnosti.

Divadlo na divadle je herecky oblíbený žánr 

Ten nemůže vystát manýry největší herečky současnosti Ellen Mandelinové. Proto svou Marii Antoinettu, slíbenou původně Velkému divadlu, začne psát pro divadlo bramborové - nejplebejštější ze všech loutkářských technik. „Divadlo na divadle je herecky i divácky oblíbený žánr," podotkl Tamchyna.

Šotek, který je spolutvůrcem Cabaretu Calembour a držitelem Radokovy ceny za nejlepší původní českou hru, připomněl, že herec František Kovářík ve svých memoárech uvedl, že byl-li někde skutečně šťastným, pak právě u bramborového divadla. Tato stará loutkářská technika se dnes na profesionálních scénách objevuje zřídka. Používá se jako méně náročná alternativa divadla s maňásky či marionetami.

Ve Viole učinkují např. Hrzánová, Medvecká, Munzar 

Pražská Viola od roku 1963 staví repertoár na myšlenkové, autorské a inscenační kvalitě a přitahuje herecké osobnosti. K legendám patřili Radovan Lukavský, Zdeněk Štěpánek, Eduard Kohout, Karel Höger, Rudolf Hrušínský, Dana Medřická, později Jan Kačer, Jana Hlaváčová, Hana Maciuchová, Boris Rösner a Eliška Balzerová. Nyní tu účinkují například Bára Hrzánová, Taťjana Medvecká, David Prachař, Luděk Munzar, Petr Kostka a Josef Somr.

„První jarní den přivítáme 21. března s Václavem Větvičkou a jeho knížkami. Autorské čtení doplní vzpomínky na vlastivědné a botanické toulky přírodou i rozhlasová Dobrá jitra. V polovině dubna uvedeme pod názvem Půvabná a svěží… večer k devadesátinám Jiřiny Fikejzové, první dámy české textařské školy. Mezi gratulanty budou Marie Rottrová, Václav Neckář či Martin Chodúr," dodal Tamchyna.