„Nahrávka Grand Opera je mým splněným snem, do tvorby skladatele Meyerbeera jsme se opravdu zamilovala," uvedla Damrauová. Spolu s Testé, který bývá oceňován za interpretaci francouzské hudby, představí v Praze publiku za doprovodu PKF - Prague Philharmonia árie z Meyerbeerových Hugenotů, Verdiho Dona Carlose Giuseppe Verdiho či Manon od Julese Masseneta. Pod taktovkou šéfdirigenta PKF Emmanuela Villauma zazní i díla Richarda Wagnera, Amilcare Ponchielliho a Vincenza Belliniho.

Nejblíže tvorbě Meyerbeera je dílo Verdiho

„Není možné poslouchat celý večer jen Meyerbeera, proto jsme se rozhodli zařadit i díla dalších autorů," sdělil Villaume. „Je možné nahrát CD s jeho tvorbou, ale postavit na ni celý koncert je něco jiného," dodal.

Podle Testého je nejblíže tvorbě Meyerbeera dílo Verdiho. „Meyerbeer toho pro mě jako pro basbarytonistu moc nenapsal, proto jsme rád, že jako proklad zazní třeba Wagner," podotkl.
Meyerbeer, rodným jménem Jacob Liebmann Beer, byl německo-francouzský operní skladatel a dirigent žijící převážně ve Francii. Svá díla psal v italštině, němčině a francouzštině.

„Z jeho tvorby mám pocit, jako by ji také psali tři skladatelé. Dokázal se přizpůsobit prostředí, ve kterém žil. Nebylo to, jako když Němec napíše italskou operu. Osobně má nejraději jeho jedinečné francouzské skladby s krásnými melodiemi," prohlásila Damrauová.

Damrauovou přezdívají slavíkem z Günzburgu

Hudební kritici přezdívají Damrauovou slavíkem z Günzburgu podle jejího bavorského rodiště a díky jasnému sopránu. Mezinárodní kariéra půvabné blondýnky odstartovala na přelomu tisíciletí, v roce 2000 poprvé zazpívala roli Královny noci v Mozartově Kouzelné flétně ve Vídni a o dva roky v londýnské Královské opeře Covent Garden.

Pozornost vzbudila i v roce 2004 při znovuotevření milánské La Scaly. Sopranistka v roce 2005 účinkovala v soudobé opeře 1984 podle známého Orwellova románu, kde ve dvojroli předvedla i gymnastický provaz. Tentýž rok se s úspěchem poprvé představila i v prestižní newyorské Metropolitní opeře.