„Některé internetové adresy totiž vzbuzují dojem, že by mohly být webovými prezentacemi našeho divadla," komentoval to ředitel ND Jan Burian. Jiné internetové adresy jsou podle něj neaktivní a pouze matou, zejména zahraniční návštěvníky.
Výzva k ukončení neoprávněného používání zaregistrovaného jména se podle Staňka týká například sousloví: Ples v opeře, Laterna magika nebo Opera Praha.
„Ustoupí-li subjekty od nezákonného jednání v dohledné době, nebudeme podnikat žádné další právní kroky. V opačném případě postoupíme problematické případy soudu," vysvětlila Hana Heroldová z advokátní kanceláře Kocián Šolc Balaštík.
Část transformační mise
V další fázi práce se prý právníci zaměří na zneužívání značky v referencích spolupracujících, respektive nespolupracujících firem a umělců.
„Značku Národního divadla je třeba nejen stále posilovat, ale také bránit proti možným spekulantům," shrnul Burian. Tuto aktivitu vnímá jako součást své transformační mise v čele této významné kulturní instituce.