V hlavních rolích diváci uvidí Marii Doležalovou, Dennyho Ratajského a Ludmilu Molínovou. Inscenaci, která se odehrává ve třicátých letech, pro Fidlovačku nastudoval režisér Pavel Šimák a dramaturg Petr Vydra.

Spíše než z filmového ztvárnění vycházeli tvůrci z knižní podoby románu Eva tropí hlouposti. „Nekopírujeme film, ale téma rozhodně nechceme prznit. Hru jsme pojali jako příjemné dobové retro," sděluje režisér Pavel Šimák. „Některé postavy z filmu se v představení vůbec neobjeví. To ale neznamená, že nechceme tento půvabný snímek divákům připomenout," doplňuje dramaturg Petr Vydra.

Pokračování v tradici Fidlovačky

Podle autorů patří nastudování inscenace od českého autora k tradici Divadla Na Fidlovačce. Eva tropí hlouposti navazuje mimo jiné na představení Babička, které mělo premiéru loni v březnu.

Před nuselskou scénou uvedlo inscenaci na motivy snad nejznámějšího románu Fan Vavřincové také Městské divadlo ve Zlíně, Fidlovačka představila při premiéře 27. února vlastní nastudování. „Divadelní verze má svůj svět, ve které si každý najde něco jiného," podotýká Šimák. Připomíná také, že na první čtené zkoušce se herci i tvůrci sešli s dcerou spisovatelky Fan Vavřincové Ivanou Kousalovou.

Džentlmenství, galantnost a návrat Oldřicha Nového

Kromě oblíbeného příběhu chtějí inscenátoři diváky upozornit i na samotnou dobu, ve které se děj odehrává. „Líbí se nám, jak se k sobě lidé chovali. Vědomí důležitosti etikety, společenských norem, galantnosti, džentlmenství si ve filmu Eva tropí hlouposti nijak nepřekáží s komediálností," podotýká Vydra.

Prostřednictvím inscenace se na prkna Divadla Na Fidlovačce pomyslně vrací herecká legenda Oldřich Nový, který nejenže v divadle hrál, ale několik let zde působil také jako ředitel.

Herec Denny Ratajský v rozhovoru říká:
Oldřich Nový by mě asi ovlivnil

Dennyho Ratajského obsadili autoři divadelního zpracování komedie Eva tropí hlouposti v Divadle Na Fidlovačce do hlavní mužské role Michala Nora. Divákům je známá především z filmové podoby, kde ji ztvárnil legendární Oldřich Nový.

close Zkouška připravované komedie Fan Vavřincové Eva tropí hlouposti v režii Pavla Šimáka. Divadlo Na Fidlovačce 18.února zoom_in Jak se sžíváte s legendární rolí Oldřicha Nového?

Hraje se mi dobře, protože mám moc rád dobu první republiky, ve které se Eva tropí hlouposti odehrává. Kdybych si mohl vybrat, chtěl bych v této době žít.

Co vás na ní nejvíce přitahuje?

Hlavně chování lidí. Byli k sobě slušní, chovali se hezky. Dámy byly opravdové dámy a muži gentlemani. Baví mě i tehdejší móda. Třeba naším představením trochu diváky přimějeme i k tomu, že bychom se k sobě měli lépe chovat.

Viděl jste film Eva tropí hlouposti, či jste četl knižní zpracování?

Knihu jsem nečetl a film jsem viděl, už je to ale dávno. Před naší inscenací jsem se na něj záměrně nedíval, protože pan Oldřich Nový by mě asi ovlivnil. Zpočátku jsme uvažovali, že bychom také používali prvorepublikovou mluvu, ale to nám opravdu nešlo.

V představení hodně zpíváte a tancujete, vyhovuje vám toto spíše muzikálové pojetí?

Hodně mě to baví. Ač jsem vystudovaný činoherec, dělal jsem během mých dvanácti let u divadla ve většině případů muzikály. Taky odmalička stepuju, což trochu odráží i moje zalíbení v první republice.

Musel jste se na něco speciálně, výrazněji připravovat?

Původně jsem myslel, že se podívám na filmové zpracování, a něco z něj takříkajíc „ukradnu". Ale nakonec žádná speciální příprava neproběhla. Dělám to tak při každé práci, čerpám především ze sebe.

Při první čtené zkoušce jste se setkali s dcerou autorky Fan Vavřincové, co vám toto setkání dalo?

Bylo to zajímavé, vyprávěla nám velmi pikantní historky ze své rodiny. Zaujalo mě například, že Fan Vavřincové vyhořel celý dům včetně všech jejích literárních děl. To mě zamrzelo.