Třemi spoji poletí epopej z bezpečnostních důvodů. Podobně cenná díla kvůli riziku leteckého neštěstí nikdy necestují jediným spojem. Všechna plátna poletí do Tokia přes Frankfurt.

Soud cestu do Japonska neohrozí 

„Přepravu zajišťuje mezinárodní renomovaná firma, která se na transport velkých děl specializuje," řekl radní. Doprovodí je restaurátoři, kteří budou zároveň dohlížet na instalaci výstavy v Tokiu. Cyklus pláten, který je kulturní památkou, zůstane do únorového odletu uložen v přepravních boxech v klimatizovaném depozitáři Národní galerie v Praze.

Soud s potomkem Alfonse Muchy, který zpochybnil vlastnické právo Prahy na epopej, podle radního cestu do Japonska neohrozí. „Žádost o předběžné opatření podána nebyla," uvedl Wolf.

Praha zatím nemá pro epopej místo 

Výstavu v Japonsku povolilo ministerstvo kultury. O plánovaném přesunu do Číny by mělo rozhodovat zřejmě v březnu. Do Česka by se měla epopej vrátit v polovině roku 2018.

Velkoformátové obrazy mohli návštěvníci Veletržního paláce vidět do konce loňského roku. Od mediálně sledovaného příjezdu z Moravského Krumlova v roce 2012 ji vidělo přes 380 tisíc lidí. Praha zatím nemá místo, kde by plátna zachycující slovanské dějiny trvale vystavila. Vedení města mluví o stavbě výstavní síně na Těšnově. Ve hře je i dočasný návrat do Moravského Krumulova, kde byla epopej v minulosti vystavena desítky let.

Čtěte také: Slovanskou epopej nikdy nevlastnila Praha, uvedl Muchův příbuzný