Festival tak do Prahy přiváží současné trendy antropologického divadla, jež do evropské kultury vnesla avantgarda šedesátých let minulého století, především anglický režisér Peter Brook a polský experimentátor Jerzy Grotowski.

Farma v jeskyni vznikla v roce 2001 jako mezinárodní studio zaměřené na divadelní výzkum lidského těla a výrazu. Inspiraci pro svou práci nachází v současné i historické world music, v antropologických kulturních projevech, v regionálních kulturních a historických prostředích a hlavně v osobních výpovědích lidí, za kterými zajíždí do vesnic a hor celého světa. Díky mezinárodní srozumitelnosti hostovala Farma v mnoha zemích světa, získala několik prestižních ocenění a v okruhu evropského alternativního divadla si vydobyla velkou reputaci. Jistě i proto si nyní mohla dovolit pozvat do Prahy skutečné osobnosti tohoto směru divadla, tvořícího na hranicích žánrů.

Inscenace soudobého fyzického divadla nabízí v pondělí a ve čtvrtek soubor Jus de la Vie ze Švédska. Pondělní představení Kódy života / Poslední předpověď je dokonce světovou premiérou! Je reflexí totalitních pozůstatků ve východním bloku a bylo inspirováno pobytem autorky Charlotty Öfverholmové v Čechách. Čtvrteční představení „pro jednoho herce a tančícího technika“ Lynn je sondou do zvráceného charakteru „člověka, který už všechno zažil“. Sólo Öfverholmové slibuje syrové divadlo se smyslem pro komiku a sebeironii.

Nejvýznamnějším hostem celé přehlídky bude v úterý a ve středu vystupující Iben Nagel Rasmussenová, členka dánského Odin Teatret, které začátkem šedesátých let minulého století založil režisér a divadelní teoretik Eugenio Barba. Ve své inscenaci Itsi Bitsi mapuje Rasmussenová formou osobitých divadelních memoárů „květinová“ šedesátá léta předcházející jejímu příchodu do Odin Teatret. Do inscenace kromě svých vzpomínek zapojuje i fragmenty některých svých slavných rolí: Katrin z Brechtova popela, Harlekýna z Talabotu.

Všechna představení a prezentace se konají ve Švandově divadle nebo v nedalekém Prostoru Preslova 9.