Exponát připomíná 85. nedožité narozeniny režiséra Jiřího Menzela. Vitrína s drezínou je volně přístupná v jižní části spodního vestibulu. Vozidlem přijížděl kolaborant Zedníček v podání Vlastimila Brodského vyprávět o taktických ústupech německé armády na východní frontě za druhé světové války

Drezína Tatra T 15/52 z Ostře sledovaných vlaků byla vyrobená v roce 1951 a je už druhou drezínou, která je vystavena v útrobách nádraží. Od půlky loňského roku zde byla k vidění motorová inspekční drezína ze čtyřicátých let, která má přezdívku Maruška. Filmové vozidlo ji nyní nahradí.

Instalace drezíny se uskutečnila v rámci spolupráce mezi Správou železnic a Národním technickým muzeem, která započala podepsaným memorandem v roce 2020. Na jeho základě Správa železnic předává Národnímu technickému muzeu vyřazenou techniku, která dokumentuje historii drážní infrastruktury s cílem zachovat kulturní dědictví na české železnici.

Kromě drezíny si mohou cestující už dva roky prohlédnout ve vestibulu i model hlavního nádraží z lega. Je složený 342 383 kostiček a zabírá plochu 15 m², je vysoký dva metry a váží 2 705 kg. Věrná kopie stojí ve vyvýšeném patře u informačních cedulí o odjezdech a příjezdech vlaků.