Aukce probíhají vždy čtyřikrát do roka v prostorách pražského hotelu Renaissance. Až 40 procent zákazníků tvoří údajně zahraniční klientela, nicméně v posledních letech stále sílí počet zájemců z tuzemska. V roce 2005 dosáhly tržby na aukcích 60 milionů korun, loni vydražilo Dorotheum v Praze předměty téměř za 80 milionů korun.
Nejoriginálnější draženou věcí jubilejní aukce bude podle pořadatelů japonský meč. Objevem má být unikátní kubistická jídelna z roku 1922, navržená architektem Otakarem Novotným, žákem Jana Kotěry, jejíž vyvolávací cena je 300 tisíc korun. „Na českém trhu je podobný kubisticky tvarovaný interiér, jež sestává z dvanácti kusů nábytku, nevídanou záležitostí,“ je přesvědčena ředitelka české pobočky Mária Gálová.
Kvalitní asiatika se na českém trhu podle Miroslava Zíky, experta Dorothea, vyskytují taktéž velmi zřídka. „Asiatikou se zabýváme systematicky, proto také externě spolupracujeme s opravdovými znalci, kteří nám na každou aukci doporučí ucelený soubor položek,“ dodal Zíka. „Majitel draženého meče, sám sběratel, jej opečovával a ostří nedávno nechal v krajině původu nabrousit.“ Zájem o bojové zbraně ve světě i v tuzemsku vzrůstá. Odhadní cena meče je 180 tisíc korun.
Dorotheum spolupracuje s Národní galerií, která také řadu věcí v dražbě získá do svých expozicí. „Nemají sice předkupní právo, ale vše je o dohodě. My samozřejmě máme zájem na tom, aby skutečné cennosti zůstaly ve státních sbírkách, aby nebyly vyváženy,“ ubezpečoval Zíka.
Aukce dále nabídne mimo jiné zajímavý vídeňský a míšeňský porcelán z 18. století. Mezi prestižní položky patří hned tři díla malíře Maxe Švabinského. Zatímco ojedinělý doklad Švabinského malířských začátků – triptych Víno, žena, zpěv – pochází z restituce Národní galerie, obrazy Zvěstování a Portrét tety Máry se objevily na poslední retrospektivní výstavě malíře. Pozornost si jistě zaslouží také čtveřice obrazů českého malíře Oldřicha Blažíčka, díla českých krajinářů 19. století či autoportrét Václava Chada, který skonal během druhé světové války v pouhých 22 letech. I vzhledem k nevelkému množství jeho děl a k ojedinělé stopě, kterou zanechal v českém moderním umění, se odborníci domnívají, že ceny jeho obrazů porostou.
„Cenné jsou i obrazy z dílny Jana Baucha, jenž byl velmi módní v 70. letech. Většinou se k nám dostávají z německých sbírek, sběratelé vědí, že v Čechách se český autor nejlépe prodá,“ míní Zíka. Za pozornost jistě stojí také zákoutí pražské periferie z druhé poloviny dvacátých let z dílny Karla Holana. Z obrazů čiší okouzlení městem, technikou i cirkusem.