O den později bude zájemcům představen film Lepší věci, na projekci naváže vpodvečer master class, oznámila médiím mluvčí akce Zuzana Janáková.

Hopkins bývá popisován jako ústřední představitel vznikající „britské nové vlny". Prosadil se svými krátkými snímky Pole (Field, 2001) a Miluj mě, nebo mě nech o samotě (Love Me Or Leave Me Alone, 2003).

Za celovečerní debut, drama Lepší věci (Better Things, 2008), uvedený na festivalu v Cannes, získal řadu cen. Věnuje se též autorské umělecké činnosti v oblasti velkoplošných filmových instalací a produkci filmů jiných tvůrců v rámci vlastní společnosti Third Films.

„Hopkinsův první krátký film Pole z roku 2001 měl premiéru v rámci Týdne kritiky v Cannes. Temný, neemotivní příběh o dospívání na venkově, získal řadu ocenění na festivalech po celém světě.

Hopkins na něj v roce 2003 navázal druhým krátkým filmem Miluj mě, nebo mě nech o samotě, který vznikl v programu "Cinema Extreme" pro nové britské filmařské talenty pořádaném televizním kanálem Film 4 a Britskou filmovou radou. Snímek byl oceněn na přehlídce v Edinburghu. Oba tituly získaly celkem přes tři desítky cen," uvedla Janáková.

Propojování témat

Hopkins následně napsal a zrežíroval svůj debutový celovečerní film Lepší věci. Jde o mnohovrstevný příběh o lásce, touze a ztrátě u mladých i starších na anglickém venkově.

Kritici často zmiňovali využití filmařských technik a vypravěčských postupů, které dokázaly propojit témata jako romantické tužby, příčiny drogové závislosti a existenciální vnímání úzkosti, jež jsou záměrně zasazena do prostředí současného venkova.

Jeho druhý celovečerní snímek Bypass (2014) je příběhem o mladém muži, který patří do anglické pracující třídy. Právě přišel o matku, má se mu narodit syn a nemá peníze. Je nemocný a stupňující tlak okolí jeho nemoc zhoršuje. Tento Hopkinsův film zkoumá generaci, kterou společnost v podstatě obešla a nenechala jí žádné naděje nebo směřování.

Hopkinsovi se však daří překonávat klišé, jež se mohou se sociálním realismem často pojit, když využívá řadu stylových prostředků – jako sledování s pomocí ruční kamery nebo surreálné náznaky -, které vytvářejí jedinečnou atmosféru.

Projekt Cinergy, v jehož rámci Hopkins přijede, hostil už rumunského režiséra Cornelia Porumboiua. Dalšími hosty byli norský režisér a scenárista Eskil Vogt a rakouský režisér a scenárista Goetz Spielmann.

Čtěte také: Jiří Ornest: Nikdy jsem nezažil tolik cynismu jako při zkoušení Nefňuky