Hity o rakovině

I v Česku mají My Chemical Romance početné zástupy oddaných, převážně náctiletých fanoušků. Velký zájem o první zdejší vystoupení kapely dokonce přinutil pořadatele přesunout místo konání z původního Veletržního paláce do větší T-Mobile Areny. V roli předskokanů se představí v Kanadě usazená pop-punková kapela Billy Talent.

Skupině My Chemical Romance, řazené do módní žánrové škatulky emo-rock, rozhodně nelze upřít schopnost napsat chytlavý hit. Singly Welcome To The Black Parade či Famous Last Words bodovaly i v českých hitparádách. Obě písně pocházejí z třetího průlomového alba The Black Parade (2006), kterým se kapele podařilo doslova bleskově ovládnout hudební trh v USA i Evropě.

Ačkoliv album The Black Parade obsahuje kupu na první poslech líbivých popěvků, témata textů nejsou líbivá ani trochu. Pásmo písní totiž vypráví příběh člověka umírajícího na rakovinu. Filozofování o otázkách života a smrti by člověk na vrcholcích žebříčku popularity nečekal.

Samotné hudbě My Chemical Romance nemůžeme vyčítat, že by byla vyloženě „hloupá“. Zaráží spíše okatá nepůvodnost. Místy zaslechnete jasný vliv Green Day, kteří také nejsou zrovna hudebními originály. Kapela často používá i provařené triky odkoukané od kapel sedmdesátých let (Queen, Sweet) i od metalistů let osmdesátých.

Bigbít jako z komiksu

Už od prvních krůčků kapely věděl její zakladatel Gerard Arthur Way, původně výtvarník a autor komiksů, jak zaujmout novináře i publikum nosným příběhem. Nápad sestavit skupinu prý dostal v momentě, kdy byl v New Yorku svědkem útoku na World Trade Center. Rocková hudba se mu měla stát přímějším prostředkem k vyjádření pocitů než tvorba komiksů.

Není divu, že jisté paralely ke komiksovým příběhům najdeme i v nahrávkách My Chemical Romance. Samotný název kapely odkazuje na literaturu. Pochází z díla Ecstasy: Three Tales of Chemical Romance skotského spisovatele Irvinea Welshe, mj. autora Trainspottingu.

Debutová deska nesoucí přisprostlý název I Brought You My Bullets, You Brought Me Your Love (2002) vzbudila značnou pozornost v „punkové subkultuře“. Druhý titul Three Cheers For Sweet Revenge (2004) vynesl kapelu z žánrového ghetta, zajistil jí komerční úspěch v Americe a stal se odrazovým můstkem k popularitě světové.