Vůz na elektrický pohon, který se nacházel v prvním podzemním podlaží garáží administrativní budovy, zachvátily plameny před půlnocí ve čtvrtek 4. května.
Podle mluvčího pražských hasičů Martina Kavky se na zásahu podílely jednotky z centrální, holešovické, strašnické, krčské a chodovské stanice.
„Hasiči zasahovali v dýchací technice a používali několik vodních proudů včetně zařízení COBRA, kterým prorazili plášť baterie kvůli jejímu ochlazování,“ uvedl Kavka a vysvětlil, že hasiči pomocí hydraulických rozpínáků vozidlo nadzvedli, aby se lépe dostali k baterii v podlaze.
Po dvou hodinách požár uhasili, zásah tím ale zdaleka nekončil. „Následovalo ochlazování baterie vozidla a příprava na jeho transport z podzemních garáží,“ připomněl Kavka s tím, že výtahový systém na přepravu aut musel být připojen na záložní zdroj, protože celý objekt byl odpojen od elektrické energie. Pak už dostali hasiči i s pomocí přepravních vozíků ohořelé vozidlo ven a naložili ho do speciálního kontejneru na chlazení.
V kontejneru bylo auto za stálého dohledu hasičů a kontrol termokamerou přepraveno na odstavné plochy Správy železnice, za asistence tamních hasičů. „Po nezbytnou dobu bude ve vodní lázni,“ potvrdil Kavka.
Chemici pražských hasičů během zásahu měřili koncentrace škodlivin, které unikaly z garáže do ovzduší. Policisté proto část Bělehradské uzavřeli. Zároveň chemici odebírali vzorky hasební vody k dalšímu zkoumání.
Vůz začal hořet pravděpodobně kvůli technické závadě, přesnou příčinu požáru odhalí vyšetřovatelé hasičů. Škodu vyčíslil majitel vozidla na milion korun.