Náhodní svědci použili na hašení pět příručních hasicích přístrojů, oheň ale dostali pod kontrolu až přivolaní hasiči z Holešovic, kteří požár o rozloze cca 60×60cm dohasili vysokotlakem, připomněla ve čtvrtek Pavlína Adamcová z centrály pražských hasičů.

„Oheň poničil oplastování podběhu pravého předního kola a část podvozku," konstatovala s tím, že příčina zatím zůstává v šetření. Způsobená škoda byla vyčíslena na 150 tisíc korun; stejně vysoké částky dosahuje také vyčíslení uchráněných hodnot.

Hasiči ocenili pohotovost svědků 

Mohlo být nicméně mnohem, mnohem hůř. Hasiči oceňují zásah pohotových svědků ve chvílích prvotního rozvoje hoření, kteří přispěli k tomu, že se plameny podařilo zlikvidovat poměrně rychle.

Kdyby se oheň rozšířil na celý vůz, byl by to zřejmě pořádný rachot – to už by hrozilo i nebezpečí výbuchu tlakových lahví. Právě zásah svědků napomohl k tomu, že k dalším škodám nedošlo.

Blízko byla čerpací stanice 

Blízkost čerpací stanice a uskladněných tlakových láhví byla v tomto případě něčím mimořádným – jinak ale hašení hořících aut není pro pražské hasiče ničím výjimečným.

Od začátku roku do konce srpna uvádí statistika v hlavním městě 166 takových zásahů s přímými škodami vyčíslenými celkem na 21 milionů korun; uchránit se podařilo hodnoty odhadované na 24 a čtvrt milionu. „Nejvíce, 109 automobilů, bylo na benzinový pohon, 43 na naftu a 14 vozidel bylo hybridních," uvedla Adamcová.

Nejčastěji bývají na vině technické závady elektroinstalace nebo palivové soustavy – a rozhodně neplatí leckým očekávaný předpoklad, že čím je auto starší, tím více pravděpodobnost ohnivého maléru stoupá.

Čtěte také: Požár v kanceláři měnil trasy tramvajím