Plameny, které zachvátily auto tažené na tyči (a pod nímž se pak na vozovce našly části motoru jako kusy válců, pístní kroužky i ojnice) zničily interiér kabiny a část motorového prostoru. „Sálavým teplem došlo k explozi rezervního kola umístěného za kabinou," připomněla Adamcová. Způsobená škoda se odhaduje na 300 tisíc korun.

Zkušenost pražských hasičů ukazuje, že požárů aut v poslední době přibylo. Plameny, které mají nejčastěji na svědomí závady elektroinstalace nebo poruchy na palivové soustavě, za jízdy zachvacují osobní i nákladní vozy. Rozhodně přitom nelze vysledovat potvrzení předpokladu, že čím je auto starší, tím by riziko vzniku požáru mohlo být větší. Podstatnější roli hraje technický stav – a leckdy i náhoda; stane se, že jakmile se porucha objeví, vede ihned k požáru.

S požáry vozidel mají řadu zkušeností nejenom hasiči v metropoli. Ani v středních Čechách nejde o ojedinělé hasební zásahy. Na dálnicích se v případě kamionů k častějším příčinám přidávají vedle poruch na tahači také závady na podvozku návěsu a na brzdové soustavě.

Ohnivým malérem, který měl výrazný vliv na dopravu na výjezdu z metropole po brněnské dálnici D1, se stal páteční požár kabiny kamionu na Benešovsku. Ten shodou okolností vzplanul rovněž v půl šesté večer na 54. dálničním kilometru – a to v tom nejnevhodnějším úseku: přímo v místě zúžení na opravovaném úseku. Kolaps dopravy se protáhl až do večera; dálnice zůstala uzavřena po tři hodiny.