Již po půlhodině se ale kolem dalo projet levým a prostředním pruhem. Před místem požáru se vytvořila zhruba čtvrtkilometrová kolona, což v silném pondělním provozu není nic dramatického. Kvůli požáru zde nebyla situace horší, než na nejfrekventovanějších příjezdech do metropole.
Hodinu po vzniku požáru, kdy už jen projíždějící řidiči zvědavě okukovali místo, kde právě pracovali policisté a úklidové čety, se nicméně situace zkomplikovala. Průjezdný zůstal jen levý pruh. Ten střední těsně před místem požáru zablokovala dopravní nehoda; střetlo se osobní auto s kamionem.
Požáry aut nejsou nijak ojedinělé
To, že plameny zachvátí jedoucí auto, není v metropoli ničím výjimečným. Prakticky nemine týden, aby pražští hasiči nelikvidovali alespoň jeden takový oheň. Nesouvisí to přitom s horkým počasím či s aktuální hustotou provozu – a velkou roli nehraje ani stáří aut. U těch, která mají najeto víc, jsou sice podobné maléry běžnější, ale nevyhýbají se ani vozidlům novějším a drahým. Nejčastější příčinou těchto požárů jsou závady na palivové soustavě nebo na elektroinstalaci. Zpravidla je provázejí pouze hmotné škody; třebaže se plameny šíří dosti rychle, řidiči většinou stihnou zastavit u kraje silnice a posádka v pořádku vystoupí.