Již po půlhodině se ale kolem dalo projet levým a prostředním pruhem. Před místem požáru se vytvořila zhruba čtvrtkilometrová kolona, což v silném pondělním provozu není nic dramatického. Kvůli požáru zde nebyla situace horší, než na nejfrekventova­nějších příjezdech do metropole.

Hodinu po vzniku požáru, kdy už jen projíždějící řidiči zvědavě okukovali místo, kde právě pracovali policisté a úklidové čety, se nicméně situace zkomplikovala. Průjezdný zůstal jen levý pruh. Ten střední těsně před místem požáru zablokovala dopravní nehoda; střetlo se osobní auto s kamionem.

Požáry aut nejsou nijak ojedinělé
To, že plameny zachvátí jedoucí auto, není v metropoli ničím výjimečným. Prakticky nemine týden, aby pražští hasiči nelikvidovali alespoň jeden takový oheň. Nesouvisí to přitom s horkým počasím či s aktuální hustotou provozu – a velkou roli nehraje ani stáří aut. U těch, která mají najeto víc, jsou sice podobné maléry běžnější, ale nevyhýbají se ani vozidlům novějším a drahým. Nejčastější příčinou těchto požárů jsou závady na palivové soustavě nebo na elektroinstalaci. Zpravidla je provázejí pouze hmotné škody; třebaže se plameny šíří dosti rychle, řidiči většinou stihnou zastavit u kraje silnice a posádka v pořádku vystoupí.