„Memorandum je výsledkem spolupráce s Magistrátem hlavního města Prahy, Finanční správa ČR oceňuje snahu města podílet se na řešení problematiky zdanění internetových platforem,“ uvedl generální ředitel Finanční správy Martin Janeček.
Nejdřív prevence, pak kontroly
Finanční správa se elektronickými platformami zabývá již delší dobu a rozhodla se nejdříve vydat cestou prevence. Poplatníci byli v uplynulých měsících opakovaně informováni o jejich daňové povinnosti. Byla také vypracována metodika, ve které je dopodrobna rozepsáno, jaké daňové povinnosti musí pronajímatelé Airbnb splnit.
"Veřejnost byla také v rámci každoroční informační kampaně k placení daní z příjmů informována o tom, jak se k těmto příjmům postavit a že poplatníci mají povinnost takové příjmy zdanit. V současné době už ale probíhají nejen na území hlavního města kontrolní akce zaměřené právě na ubytování prostřednictvím internetových platforem," uvedl tiskový mluvčí Generálního finančního ředitelství Petr Habáň.
Dokument podepsali generální ředitel Finanční správy Martin Janeček a zástupkyně ředitele magistrátu pro sekci finanční a správy majetku Zdena Javornická. "Memorandum upravuje vzájemnou výměnu informací, které Generální finanční ředitelství a magistrát získali vyhledávací činností nebo jiným výkonem pro účely správy daní a správy místních poplatků. Se získanými informacemi bude nakládáno v souladu s právními předpisy," uzavřel Habáň.