"V každé fázi designu, kurátorství a koncepce Manifesta máme na paměti naše návštěvníky. Chceme jim vytvořit pohodlí i dát pocit výjimečnosti, vytvořit zážitek, který jim utkví v paměti, chceme je inspirovat. Jde nám o to, aby si k našemu místu vytvořili vztah a aby to byla láska na první pohled," říká Martin Barry, šéf a zakladatel marketu Manifesto. „Ani já ani nikdo v týmu na začátku o gastronomii a retailu nic nevěděl. Ale měl jsem přesnou představu, čeho chceme dosáhnout.“

Zimní Manifesto.
Manifesto otevřelo zimní trh. Pro návštěvníky připravilo novinku - vytápěná iglú

Manifesto Market je dočasný gastronomický a kulturní market, který oživil opuštěné a zanedbané místo v centru Prahy vedle magistrály v ulici Na Florenci. Skládá se z 27 kontejnerů a nabízí unikátní gastronomické koncepty předních pražských restauratérů, uzpůsobené jako street food. Rovněž se soustředí na kvalitní český design a umění, pořádá filmové projekce, koncerty a vystoupení dýdžejů i lekce přístupné zdarma.

Povedený experiment

Pro zimní období byl upraven jako vánoční trh Manifesto Winter Market a podle Prague City Tourism se stal hlavní atrakcí metropole. Iniciátorem Manifesta jsou americký krajinářský architekt Martin Barry a nezisková organizace reSITE. Ta se dlouhodobě zabývá zkvalitňováním veřejného prostoru a prosazuje nejlepší praxi z celého světa, jak vytvářet města příjemná k životu. S úspěchem konceptu přišly nabídky na nové lokality v Česku i zahraničí.

Od 22. listopadu až do Vánoc bude v centru Prahy v provozu Manifesto Winter Market.
Manifesto zaujalo i slavné New York Times. Mezi kontejnery bude vyhřívané iglú

"Manifesto jsem inicioval s neziskovou organizací reSITE a šlo především o experiment s nevyužitým prostorem ve městě. Cíleně jsme usilovali o to, vytvořit dosud chybějící úroveň a kvalitu zážitku, jenž kombinuje vytříbený design, prvotřídní gastronomii a kulturní program.“

Manifesto je prvním bezhotovostním projektem v České republice a zkušenost ze strany zákazníků i prodejců je vysoce pozitivní. Výjimečná je také 360tistupňová promyšlená strategie, od designu přes značku, program, kurátorské pojetí až po komunikaci – každý aspekt podporuje všechny ostatní.

Manifesto otevřelo v centru Prahy kulturně-gastronomické centrum.
V centru Prahy vyrostl gastronomický ráj. Peníze v hotovosti jsou zde zbytečné