„V průběhu druhého adventního víkendu jsme zažili vrcholící nákupní horečku. Tržby překonaly rekordy z roku 2015 v řádu desítek procent. Lidé nejvíce kupovali televize, herní konzole s brýlemi pro virtuální realitu, notebooky, mobilní telefony, parfémy, chytré hodinky a paměťové karty," uvedl Karel Kučera, ředitel marketingu Alza.cz, obchodu s počítači a elektronikou.

Velký zájem byl i o kuchyňské roboty 

Výrazný nárůst tržeb hlásí také slevový portál Slevomat. Podle ředitelky společnosti Marie Chytilové však začne opravdová nákupní horečka až po výplatách. „Od začátku adventu jsme zaznamenali meziroční růst tržeb o 30 procent. Nejvýraznější část tržeb tvoří zážitky. Na dračku jdou all inclusive pobyty na zámku, adrenalinové a sportovní zážitky nebo například předplatné do divadel," sdělila Chytilová. Obrovský zájem je podle ní také o fotodárky.

Zvýšené tržby po výplatě očekává rovněž prodejce elektroniky Datart. Mluvčí firmy Iva Pavlousková uvedla, že počet návštěvníků se oproti minulému týdnu zdvojnásobil, tržby však zatím ne. „Zákazníci si k nám chodí zboží spíše prohlédnout. Předpokládáme, že se pro dárky vrátí po výplatě. Tento víkend zákazníci nejvíce nakupovali kapslové kávovary. Velký zájem byl také o mixéry a kuchyňské roboty," doplnila Pavlousková.

Lidé měli zájem i o chytré hodinky 

Mírný nárůst tržeb zaznamenaly obchodní domy IKEA, zákazníci nakupovali hlavně svíčky a dekorace z vánoční kolekce. "Zatímco v listopadu zákazníci nakupují větší kusy nábytku, se začátkem adventu už se soustředí více na detaily, menší kusy nábytku a zejména dekorace," dodala mluvčí společnosti Zdenka Pecková. IKEA rovněž začala s prodejem vánočních stromků.

Síť kamenných obchodů a e-shopu s elektronikou Euronics o víkendu zvýšila tržby meziročně o pětinu. Lidé měli podle mluvčí společnosti Lenky Mastešové největší zájem o nositelnou elektroniku, konkrétně chytré hodinky. Dále o kuchyňské roboty a televize.

Zvýšený zájem byl o suroviny na pečení vánočního cukroví 

Velká část nákupů v obchodních domech Globus je několik posledních dní ve znamení čokoládových figurek, cukrovinek a ovoce pro mikulášskou nadílku. „Zvýšený zájem je patrný o suroviny na pečení vánočního cukroví. Stále rostou také prodeje vánočních dekorací a osvětlení," uvedla mluvčí Globusu Pavla Hobíková.

Tržby vzrostly také Internetovému obchodu Kasa.cz. Podle produktového manažera společnosti Petra Štursy ale minulý víkend se slevami v rámci Černého pátku překonán nebude. „Mezi nejprodávanější zboží patří notebooky, mobilní telefony, tablety, LED televize, sušičky a pračky," dodal Štursa.

Čtěte také: Obchodníci si Černý pátek pochvalují, obrat vyskočil o desítky procent