Podle právních zástupců Rencaru jsou poslední tendry DPP na reklamu v MHD netransparentní, se silným korupčním potenciálem a poškozují samotný dopravní podnik. Ten nařčení odmítá.
V aktuálním kontraktu na pronájem světelných reklamních vitrín (CLV) v metru si měl DPP sám způsobit škodu minimálně 130 milionů korun, tvrdí Rencar. „DPP v minulých dnech prezentoval úspěšné předání CLV v metru novému nájemci. Zároveň s tím ale uzavřel ke smlouvě z roku 2018 také dodatek, kterým podstatně mění podmínky ve svůj vlastní neprospěch,“ argumentoval místopředseda představenstva Rencar Bohumil Chomát.
Vítěz zakázky ze skupiny BigBoard podle konkurence získal dodatkem především možnost odkoupit už existující vitríny, zatímco původní smlouva požadovala instalaci nových. Poptávkové řízení má být navíc v rozporu s existující smlouvou mezi DPP a Rencar na pronájem veškerých ploch v metru.
Podle DPP jde ze strany Rencar pouze o další pokus o napadení tendru, přičemž všechny předchozí pokusy „pohořely“.
Uzavřením dodatku, který Rencar napadá, prý nedošlo k žádnému poškození dopravního podniku. „Dodatek totiž nijak neřeší výši ani předmět nájmu. Pouze tento kontrakt přináší DPP o více než 500 milionů korun vyšší příjmy za stejné plochy, které v minulosti užíval jiný nájemce,“ uvedla za DPP Hana Pohanová.