Praze patří osmá příčka. Tradiční centra módy Paříž a Milán skončily až za ní na desátém a jedenáctém místě. Z regionu střední a východní Evropy se dále umístila patnáctá Varšava. Savills porovnávala 40 nejvýznamnějších módních metropolí podle těchto kritérií: počtu turistů, hrubého domácího produktu, prodeje oblečení a obuvi, počtu obyvatel a předpovědí dalšího růstu.

„Z rozvíjejících se měst, jako jsou Praha či Varšava, se staly nejen největší módní trhy Evropy, ale tento trend bude pokračovat, což se s velkou pravděpodobností projeví v posunu o dalších pár příček,“ předpovídá Fraser Watson z investičního poradenství Savills pro Českou republiku. Trh s oblečením bude vzkvétat také v polském Krakově, Budapešti či Bukurešti.

Nejdražší nákupní ulice

TOP 10 módních metropolí
1. Londýn
2. Stockholm
3. Dublin
4.Oslo
5. Mnichov
6. Vídeň
7. Madrid
8. Praha
9. Berlín
10. Paříž

Luxusní módě se daří hlavně na pražském Starém Městě. Butiky světoznámých značek sídlí nejen v Pařížské, ale stále nové vznikají i v přilehlých ulicích. Například na rohu ulic Široká a Elišky Krásnohorské otevřel loni v prosinci butik The Store s oblečením a doplňky značek jako Giorgio Armani, Marc Jacobs, Victoria Beckham či Vivienne Westwood. V Široké se nedávno usadil také prodejce ikonických lodiček Christian Louboutin.

Ulice Na Příkopě loni poprvé pronikla do první dvacítky nejdražších nákupních ulic světa z hlediska výše nájemného pro obchodníky. Zatímco Pařížská je cílovou destinací exkluzivních značek, Na Příkopě je frekventovanější nákupní třídou, kam míří mnohem širší klientela.

Nacházejí se tu vedle sebe masové značky jako vlajkový obchod sítě H&M i luxusní butiky. „Její potenciál není zdaleka vyčerpaný. Atraktivita celé oblasti ještě vzroste,“ říká Jak Kotrbáček z realitní společnosti Cushman&Wake-field. Ve spodní části Václavského náměstí se chystá velký projekt přestavby Savarinu a pozvednout by se mělo také okolí Národní třídy.