Nejfrekventovanější ulicí je podle studie londýnská Oxford Street, kterou průměrně projde 13 560 chodců za hodinu. Na druhém místě skončila Kaufingerstrasse v Mnichově (12 832 lidí v hodině) a madridská Calle de Preciados (10 292 chodců). V žebříčku ulic, kde jde nejvíce obchodů a které jsou považovány za nákupní high streets, vede pařížská Av. des Champs Elysées (10 277 lidí), Passeig de Gracia v Barceloně (10 132 osob v hodině) a Regent Street v Londýně (9 250 chodců).

V žebříčku byly ulice Na Příkopě i Pařížská

V žebříčcích se neztrácí ani Praha, která se v přehledu objevuje hned třikrát. Třídou Na Příkopě, kde je i Nákupní galerie Myslbek nebo hračkářství Hamleys, projde v průměru 8 000 lidí za hodinu, což stačilo na 22. místo. Pouze o 70 lidí méně projde spodní částí Václavského náměstí. To se zařadilo na 23. místo. V žebříčku koncentrace luxusních obchodů se vysoko umístila Pařížská ulice, kterou za hodinu projde 2800 lidí za hodinu. Ulice se umístila na 15. místě mezi ostatními velkými městy západní a střední Evropy.

Studie BNP Paribas Real Estate porovnává návštěvnost v jednotlivých městech a jejich částech. Snaží se pojmenovat důvody koncentrace lidí a zajímá ji také vztah mezi množstvím potenciálních zákazníků a např. dopravou města, umístěním a koncentrací obchodů. "Výsledky jsou příkladně vidět právě na Praze. Ačkoliv Pařížská ulice má čtyřikrát nižší návštěvnost než ulice Na Příkopě, obchodníci zde platí obdobné nájemné. Dá se to vysvětlit tak, že do luxusními brandy do Pařížské míří cíleně vybraná klientela, včetně movitých turistů," říká Lenka Šindelářová.

Luxusním značkám budou stoupat tržby

Atraktivita pro turisty je pro mnohé luxusní obchodní třídy zásadním zdrojem příjmu.  Luxusní třídy jsou často umístěné na cestě k významným cílům turistů. V žebříčku se to týká např. Vídně a ulice Kohlmarkt (4 744 lidí za hodinu), Pohjoisesplanadi v Helsinkách ((3 738 lidí), Bahnhofstraße v Zurichu nebo právě Pařížské ulice v Praze.

Z detailní analýzy pak vyplynulo, že obchodní třída, kterou prochází největší počet lidí, nemusí nutně patřit k těm, kde jsou největší obraty. Že se obchodům daří je vidět i na stoupajícím nájmu na obchodních třídách. Např. v Praze dosáhlo nejvyšší nájemné na hlavních obchodních třídách částky 210 EUR za čtverečný metr a měsíc. Podle BNP Paribas Real Estate lze i v Česku čekat růst a to díky zvyšování růstu ekonomiky a stoupajícím příjmům. Předpokládá se, že se bude dařit luxusním značkám, jejichž tržba roste i díky přílivu turistů z Asie a Ruska.