Průkopníkovi na trhu, společnosti Dáme jídlo, totiž přibyla konkurence. Do bitvy o zákazníka vstoupili krátce po sobě finský Wolt i americký Uber Eats. 

Bydlíte-li třeba v Braníku nebo jinde v širším centru či na okraji metropole, ještě v září byste neměli na moc výběr a museli zvolit rozvážku od Dáme jídlo, které na trhu funguje už od roku 2012. Dnes už můžete porovnávat jeho nabídku s jídly rozváženými prostřednictvím Uber Eats. Pouze Wolt zatím až do Braníka nedojede.

Chcete jen něco opravdu rychlého z fast foodu, napadne vás McDonald´s a také si vzpomenete na řetězec s rybími specialitami Nordsee s pobočkou na blízké Pankráci. Hamburgeru z „Mekáče“ se ale nedočkáte, lze jej objednat až na zítřejší poledne. Ryba z Nordsee může z Pankráce do Braníka dorazit za hodinu a půl. Rezignujete a objednáte si pizzu z Brumlovky, kam trvá cesta autem pět minut. Jídlo budete mít do 50 minut.

Konkurence by měla zvýšit rychlost

Rychlost doručení je přitom tím, co by mělo vstup konkurence uspíšit. Dáme jídlo tvrdí, že v poslední době doručuje rychleji. „Průměrná doba dodávky v širším centru Prahy, kde doručujeme jídla z víc než 500 restaurací, je aktuálně 45 minut, v ostatních městech v průměru do 35 minut. Už nyní jsme schopni doručit na řadě míst do 30 minut,“ popisuje generální ředitel Jan Matějů. 

Síť Uber Eats, která začala s rozvozem jídel před čtyřmi lety, vstoupila na tuzemský trh s nabídkou dobrot z víc než 150 partnerských restaurací a doručuje podle svého sloganu „rychlostí Uberu“. Dodání balíčku z McDonald´s avizuje v samotném centru za 10 až 20 minut. Na asijské speciality můžete čekat půl až tři čtvrtě hodiny. Konkrétně do Braníka si však lze zatím objednat doručení jídla jen z desítky restaurací. Oproti Dáme jídlo je nabídka výrazně chudší.

Čas doručení kolem půl hodiny slibuje finský start up Wolt, který v červenci začal s padesáti partnerskými restauracemi, avšak s omezením jen na několik pražských čtvrtí, jako jsou Vinohrady, Karlín, Holešovice, Smíchov či Žižkov. Wolt funguje také od roku 2014 a překročil už hranice sedmi zemí. Jeho nabídku zatím ocení hlavně zákazníci, kteří mají v oblibě asijskou kuchyni či burgery.  

Na objednávku je také kvalita 

Rozvážková služba nevynechává ani dražší restaurace. Například stávající jednička na trhu nabízí jídla z „lepších“ restaurací pod označením Dáme jídlo+. 

Trh s dováženým hotovým jídlem čeká další růst. Podle průzkumů mezinárodní společnosti McKinsey už dnes restaurace a fast foody prodají čtyři procenta jídel právě skrz rozvážkovou službu. Operátoři, kteří jídla z restaurací a kaváren pomocí nových technologií nabízejí a také je přímo vozí, by podle odhadů mohli do roku 2025 vytvořit byznys, v němž se protočí víc než 20 miliard eur, tedy přes půl bilionu korun.