Angličané vedou mimo jiné i proto, že jich na Ruzyni směřuje velké množství. Předčili dokonce i Čechy, kteří jsou až na druhém místě.

„Pro dopravu z letiště nebo na letiště využívá taxislužby 29,7 procenta všech cestujících,“ informovala mluvčí Letiště Praha Eva Krejčí. Další zajímavostí je, že 58 procent cestujících využívá letištních vozů taxi při své soukromé cestě do nebo ze zahraničí, zbývajících 42 procent tvoří lidé, kteří přilétají nebo odlétají za obchodem.

Počet pasažérů stále roste

Letištní taxi nejvíce využívají lidé mezi 25 a 34 lety, naopak nejmenší zájem jeví lidé nad 65 let.

Letištních taxislužeb využívá 69 procent lidí cestujících pravidelnými leteckými linkami, zatímco v případě zákazníků nízkonákladových společností je to 21 procent. U charterových letů pak využívá taxi jen necelých deset procent cestujících.

Průzkum se uskutečnil i mezi cestujícími. Více než 95 procent uživatelů letištních taxi hodnotí kvalitu známkou 1 a 2.

Zlepšila se dostupnost i kvalita

„Mezi nejlépe hodnocená zlepšení cestující řadí snadnou dostupnost taxi na Letišti Praha, velmi dobrou úroveň aut a v neposlední řadě také jazykovou vybavenost taxikářů,“ řekla Marta Guthová, výkonná ředitelka Letiště Praha pro neletecký obchod a centrální nákup.

Aby letiště zabránilo praktikám takzvaných černých taxikářů, kteří si hledají klienty už v příletových halách, a pak je za nehorázné ceny odvážejí do místa určení, upozorňuje na tento nešvar už v místě, kde cestující čekají na zavazadla.