První část prací by měla být završena v listopadu, kdy se otevře průchod ze stanice Praha-Vršovice k Bartoškově ulici. Nádraží tak bude nově propojeno s náměstím Bratří Synků v Nuslích. Zprovozněno bude i čtvrté a část třetího nástupiště. Práce se následně přesunou na další část stanice. Čtvrté nástupiště bylo do plánů doplněno až dodatečně, správa železnic tak vyhověla požadavkům Prahy.

Stavba pokračuje také v dalších částech, včetně nových zastávek Praha-Eden a Praha-Zahradní město. Obě zastávky budou mít tři nástupiště. Po dostavbě trati se kapacita koridoru v Praze zdvojnásobí na čtyři kolejiště. Tím by se měla výrazně zvýšit plynulost a rychlost dopravy na tomto úseku.

Vznikne drážní promenáda

Zanikne naopak část trati přes Strašnice včetně tamní zastávky. Správa železniční dopravní cesty na ní ve spolupráci s městskou částí Praha 10 plánuje vybudovat drážní promenádu k volnačasovému využití. Šabach také uvedl, že stavaři ponechali na trati rezervu do budoucna pro případnou vysokorychlostní trať.

Stavbu provázejí i dopravní uzavírky. Současné omezení na ulici Průběžná by mělo skončit na konci tohoto týdne. Práce budou dále pokračovat v blízké ulici V Korytech, kde kvůli nim budou krátkodobé uzavírky,a to zejména o víkendech. Průběžná bude uzavřena ještě za dva roky, kdy kvůli rozšíření ulice, jízdních pruhů pro automobily a zahloubení tramvajové tratě bude provoz omezen na dva letní měsíce.

Plánovaný téměř sedmikilometrový koridor bude první tuzemskou čtyřkolejnou tratí. Nový koridor navazuje na již dokončenou přestavbu nádraží Praha-Hostivař. Soutěž na stavbu za 3,5 miliardy korun vyhrálo sdružení firem Metrostav, Swietelsky Rail CZ a SMP CZ. Tři miliardy korun SŽDC získá z evropských fondů.