V suterénu zůstane v provozu supermarket Tesco, v přízemí pak drogerie a část obchodů. Zbývajících více než devět tisíc čtverečních metrů může sloužit nejrůznějším experimentům, sezonním prodejům nebo začínajícím obchodníkům i umělcům.

„Pro obchodníky jde o příležitost, jak se rychle představit široké mase zákazníků,“ říká Jan Voslář z poradenské firmy Cushman & Wakefield.

Pro majitele obchodního domu je pop-up řešením, jak překlenout zhruba osmnáctiměsíční období příprav na zásadní rekonstrukci objektu ze sedmdesátých let minulého století. Modernizace by se měla týkat i vnějšího pláště této památkově chráněné budovy.

Pop-up story se objevují v řadě obchodních center, která tak zkouší, jaké novinky mají šanci přitáhnout návštěvníky. Svůj samostatný pop-up otevřel loni na Václavském náměstí nábytkářský řetězec IKEA. Oblibu Pražanů ani turistů si však nezískal, a tak po necelém roce skončil. Naopak s úspěchem se setkal gastronomický a kulturní market Manifesto, který z Florence expanduje do další lokality na Smíchov.