„Letošní ročník je dalším rekordním v pořadí. Zájem firem nás utvrzuje, že program je pro výrobce, distributory a hlavně pro jejich novinky a inovace přínosný a nabízí jim mnoho výhod,“ uvedla projektová manažerka programu z pořadatelské společnosti Atoz Event Radka Reichlová.

O přízeň spotřebitelů se ucházelo 80 výrobků a výrobkových řad. Vybírající, které tvoří reprezentativní vzorek 2000 domácností, dali hlasy produktům v rekordním počtu 26 kategorií. Hodnocení se nově skládalo ze dvou částí. Spotřebitelé vypovídali, nejen jak je výrobek atraktivní, ale uvedli též, zda si jej opět koupí. V této podobě se program, který běží ve většině zemí Evropy, osvědčil v Kanadě.

Podle Reichlové oslovuje zejména menší firmy, které nemají peníze na marketingové výzkumy a hůře získávají informace o trhu a spotřebitelích. Přitom právě při uvádění novinek na trh jsou znalosti důležité. Ve vyspělých zemích včetně Česka totiž přes 80 procent novinek „nepřežije“ rok. Výrobky vybrané spotřebiteli mají život delší, asi 90 procent jich na trhu zůstává i po roce.

Letos se na dlouhý život může těšit nová řada čokolád Milka, již na trh uvedla společnost Kraft Food sídlící v Praze. Další pražská firma AB Cosmetics se zalíbila řadou prostředků na péči o pleťAB– Young Care, pražský Staropramen zákazníky získal novým obalem. Lidé ocenili i velké firmy jako Colgate, L’Oreal či Vitana. Program má všude, kde se uskutečňuje, dva efekty. Spotřebitelům poskytuje orientaci na trhu zaplavovaném tisíci novinek. Firmám dává informace o trhu a zákaznících, podporuje úspěch inovací. „Na českém rychloobrátkovém trhu sice hraje dominantní úlohu cena, avšak spotřebitelé se stále více rozhodují také na základě kvality a výhod ve smyslu vlivu na zdraví či jednoduchosti použití, které jim výrobek může nabídnout,“ uzavřela Reichlová.