Pro jejich pohyb jsou v Praze vyhrazené jen dvě zóny. Jestliže člověk stroj odloží mimo ně, bude mu k ceně výpůjčky připočteno penále ve výši 100 korun. Při vjezdu mimo povolené oblasti by se koloběžka měla navíc sama vypnout.

Stížnosti na Facebooku

S firmou kvůli problémům s odkládáním koloběžek na nevhodných místech aktuálně jednají i některé městské části. „Chtěli jsme, aby zařídili virtuální stojany a zastropovali jejich počet,“ říká mluvčí Prahy 1 Kateřina Písačková. Po metropoli se momentálně prohání zhruba 1500 elektrokoloběžek. „Situace je taková, že si lidé přestali stěžovat oficiální cestou, ale evidujeme stížnosti na Facebooku,“ dodává Písačková s tím, že stokoruna podle ní nemusí uživatele motivovat k lepšímu parkování.

To v Praze 2 nesmí stroje značky Lime vůbec do ulic. Stalo se tak na základě ankety obyvatel městské části. Šetření se ovšem zúčastnilo pouhých 396 lidí, z nichž 306 sdílené elektrokoloběžky nechtělo. Praha 2 má přitom přibližně 49 tisíc obyvatel. 

Odměna za slušnost?

Koloběžky naproti tomu nevadí například Praze 3. „Na úřadě neevidujeme žádné stížnosti. Obecně je ale problém s nevhodným parkováním či nebezpečnou jízdou po chodníku,“ uvedla mluvčí městské části Michaela Luňáčková. Místostarosta Prahy 3 Ondřej Rut (Zelení) aktuálně s firmou jedná, aby koloběžkáři parkovali na místech, která vybrala radnice. Požaduje také úpravu cenové politiky tak, aby byli ukáznění uživatelé bonifikováni. Pro zlepšení situace plánuje „trojka“ postavit na vybraných místech cyklostojany.

#galerie|3915611# 

Kvůli špatně zaparkovaným vozítkům nasadila společnost Lime v uplynulých dnech do ulic elektrická cargo kola. Pracovníci s nimi objíždějí město a koloběžky nakládají na korbu. Každé elektrické cargo kolo jich uveze deset najednou. Navíc se pohybuje zcela bez emisí.