Volby do sněmovny začínají za

Nahrávám odpočet ...
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Škoda Auto je opět na čele žebříčku Czech Top 100

Praha Firmy se sídlem ve Středočeském kraji se na výkonu české ekonomiky podílejí podstatnou měrou. Nejvýznamnější firmou tohoto regionu je mladoboleslavská automobilka, která se umístila v různých kategoriích na čelních místech žebříčku Czech Top 100.

16.7.2013
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Ilustrační foto - Archiv

Pamětník předlistopadových časů ještě stále žasne nad tím, kam až se produkce Škoda Auto posunula.

Model stíhá model, ze škodovky je opět prezidentské auto a škodovkou můžeme vyjet i do terénu. Škodovky proto patří na českém trhu k nejprodávanějším značkám a nikoliv jako nouzové řešení. Kdo hledá luxus, najde ho v Mladé Boleslavi právě tak jako lidové vozítko.

Značku Škoda vídáme jako ozdobu výjimečných sportovních událostí, nejnověji v závodu Tour de France.

Nejvyšší tržby

Škoda Auto je suverénem žebříčku sta největších a nejvýznamnějších českých firem z hlediska tržeb. Loni firma utržila 262,649 miliardy korun, což je o více než 47 miliard více než utržila firma na druhém místě, firma ČEZ.

V této soutěži firma zvítězila už pošestnácté a opět získala titul „Nejvýznamnější podnik v České republice". „Jsme velmi hrdi na to, že jsme tuto cenu opět získali," uvedl Bohdan Wojnar, člen představenstva podniku.

„Je to projev excelentního vývoje našeho podniku a ukazuje jeho význam pro české hospodářství.," dodal.

Zisk loni klesl

Druhou významnou kategorií, která se v žebříčku sleduje, je výše dosaženého zisku. Zisk všech firem na žebříčku Czech Top 100 v loňském roce dosáhl 230 miliard korun.

V této kategorii se automobilka umístila se ziskem bezmála 18 miliard korun po předloňských 19 miliardáchna třetím místě hned za firmami ČEZ a RWE (51, respektive 48 miliard korun), tedy se značným odstupem.

To ovšem vyvažuje kategorie vývozce roku, kde Škoda Auto opět obsadila první místo mezi všemi českými podniky s částkou 241 miliard korun.

Při pohledu na stálé inovace vozového portfolia se nemůžeme divit, že v kategorii „přidaná hodnota" se firma umístila hned na druhém místě hned za firmou ČEZ.

Škoda Auto a. s.
- Čtvrtý největší zaměstnavatel v ČR 26 404 lidí
- Žádaný zaměstnavatel
- Největší automobilka v ČR
- Největší vývozce v ČR
- Nejvýznamnější podnik Středočeského kraje

A co je pro ekonomiku této země velmi důležité, je automobilka čtvrtým největším zaměstnavatelem s 26 404 lidmi. Vůbec největším zaměstnavatelem byla loni Česká pošta (33 470 osob), dále pak ČEZ (31 308) a Agrofert s 28 008 zaměstnanci.

Firma Škoda Auto zůstává i nadále nejvýznamnějším podnikem Středočeského kraje a rovněž patří i mezi velmi žádané zaměstnavatele mezi průmyslovými podniky. A je samozřejmě největší automobilkou v České republice.

Škoda na očích

Miliony lidí mohou značku Škoda vidět na slavném cyklistickém závodě Tour de France, kde působí jako oficiální partner. Automobilka poskytla pořadatelům 250 vozů Superb v tradiční červené barvě.

Během třítýdenního závodu, který sledují miliony lidí na celém světě, se jistě zapíše do jejich povědomí a možná bude to hrát roli při výběru nového automobilu fanouška cyklistiky.

Nabídku rozšíří i kompletně přepracované modely Superb a Superbkombi, jejichž výroba začala 30. května v závodě v Kvasinách.

Zde se také vyrábějí modely Škoda Roomster a Škoda Yeti. V loňském roce, jehož výsledky jsou shrnuty do aktuálního žebříčku Czech Top 100, se v Kvasinách vyrobilo celkem 153 700 vozů.

Superbem, v provedení Laurin & Klement, jezdí i prezident republiky, což je významná podpora české automobilky ve světě.

Prezident Miloš Zeman je prvním „zákazníkem" nejsilnější a nejexkluzivnější škodovky ze sériové produkce.

„Jsme hrdi na to, že první zákaznický exemplář nového Superbu bude ve službách české hlavy státu," uvedl předseda představenstva Škoda Auto Winfried Vahland.

Prezidentská limuzína

Nová prezidentská limuzína má benzinový motor vidlicový šestiválec 3,6 FSI o výkonu 191 kW. Zdobí ji odstín laku Black Magic s perleťovým efektem.

Škodovky byly jako státnické limuzíny používány i předchozími prezidenty. Už Tomáš Garrigue Masaryk jezdil od roku 1926 ve voze Škoda Hispano Suiza s šestiválcem o výkonu sto koňských sil.

Uvedená fakta názorně ukazují, že pozice, kterou automobilka zaujímá v celé české ekonomice, je oprávněná.

10 největších českých firem

1) Škoda Auto a s.
2) ČEZ a. s.
3) RWE Česká republika a. s.
4) Agrofert Holding
5) Unipetrol a. s.
6) Foxconn CZ s. r. o.
7) Alpiq Energy SE
8) ČEPRO a. s.
9) Moravia Steel a. s.
10. Eni Česká republika s. r. o.
Pozn.: Pořadí podle tržby

Autor: Michal Achremenko

16.7.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Prezident Zeman se svou paní odvolili v základní škole v pražských Stodůlkách.
AKTUALIZOVÁNO

Letošní volby do Sněmovny nejsou podle Zemana zásadní ani zlomové

Předvolební debata Deníku: Ivan Bartoš
51

V televizi zabodoval Bartoš, Babiš působil unaveně, hodnotí experti

Střípky z debaty: Šlechtová u pozadí koně, Bartoš v koloně či letmý polibek

/VIDEO/ Co by udělal předseda SPD Tomio Okamura, když by si ministryně Karla Šlechtová zvrkla kotník? Proč se Michaela Marksová nerada fotí při výstupu z auta? Superdebata Deníku nebyla jen o politice.

Jsem gay, prohlásil den před volbami šéf zelených Matěj Stropnický

Předseda Zelených Matěj Stropnický dnes oznámil, že je homosexuál. Vyjádřil se tak ke spekulacím bulvárních médií. O svém soukromí mluvit neplánoval, voliči by ale podle něj tuto informaci vědět měli.

Praha nemá dopravní strategii, tvrdí starosta Prahy 6

/ROZHOVOR/ „Do vztahů mezi Prahou a místními radnice se příliš promítá stranická politika a zvlášť výrazné to bylo v předvolební době,“ tvrdí starosta Prahy 6 Ondřej Kolář (TOP09). Podle něj by mělo být politizování všeho včetně třeba vedení linek autobusů nahrazené snahou o konstruktivní spolupráci. Zvlášť pak v řešení dopravy, která je nejpalčivějším problémem Šestky.

Petr Pravda: Oblíbení starostové mohou stranám přinést dobré výsledky

Politolog Petr Pravda řekl Pražskému deníku: "Oblíbení starostové městských částí mohou stranám přinést dobré výsledky." Už zítra půjdou (nejen) Pražané k volebním urnám a budou volit své poslance. Má smysl v letošních volbách kroužkovat jednotlivé kandidáty? Jak politikům pomáhají v bojích o voliče sociální sítě? 

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení