Ta reklamu v autobusech provozovala od poloviny loňského roku do jeho konce. Patří do skupiny BigBoard, která je jejím stoprocentním majitelem. Účast Czech Outdoor potvrdila mluvčí DPP Aneta Řehková. DPP soutěž zveřejnil na svém webu v polovině listopadu na necelé dva týdny.

Stránku navštívilo přes tisíc lidí 

Cena, kterou v „soutěži“ mezi dvěma spřízněnými firmami dosáhl, je nižší, než kolik dostává z pronájmu autobusů za reklamu například dopravní podnik v Liberci. I proto se ozvala například společnost Rencar, která zajišťuje reklamu v jiných dopravních prostředcích DPP, že o soutěži vůbec nevěděla a že ji na stránkách nebylo vidět.

„Tvrzení společnosti Rencar, že nemohla na našich stránkách oznámení najít, si neumíme vysvětlit,“ řekla mluvčí DPP Aneta Řehková. Podle ní jen přímo stránku se soutěží navštívilo přes tisíc lidí, což doložila i výpisem z Google Analytics o návštěvnosti jednotlivých stránek.

„Výběrové řízení na pronájem reklamních ploch na autobusech v roce 2016 bylo vyhlášeno stejným způsobem na stejném místě a Rencar si ho byl dobře vědom, protože podal tři návrhy na předběžné opatření, kterými DPP zabránil uzavření smlouvy s vítězem tohoto výběrového řízení, společností BigBoard,“ dodala pro srovnání Řehková.

Roční pronájem je příliš krátký 

Rencar v reakci na vyjádření DPP uvedl, že návrhy na předběžné opatření podal až poté, co vítězství konkurence oznámil DPP v médiích. Proto je podle ředitele Rencaru Pavla Slabého tvrzení DPP zcestné.„DPP sám potvrdil, že výběrové řízení bylo zveřejněno pouze na jejich vlastním webu ve směsi aktualit a pouze po dobu několika dní. To, že o výběrovém řízení netušili ani odborníci na reklamu potvrzuje fakt, že se do výběrového řízení nepřihlásila žádná jiná společnost krom BigBoardu a její dceřiné společnosti CzechOutdoor, která provozovala reklamu na autobusech v loňském roce,“ řekl Slabý.

DPP v roce 2016 soutěž inzeroval i v odborném tisku, podle mluvčí dopravce to ale nepřilákalo více zájemců. „Skutečnost, že nabídku podali pouze dva zájemci, svědčí o tom, že pronajímaný soubor reklamních ploch není příliš atraktivní. Tomu nasvědčuje i nižší dosažená cena za pronájem v tomto roce. Vysvětlujeme si to tak, že roční pronájem je příliš krátký a pronajímatel navíc působí v konkurenci dominantního provozovatele reklamních ploch na majetku DPP společnosti Rencar,“ vysvětlila Řehková.

Marek Pavlas ze společnosti BigBoard tvrdí, že nabízená cena je maximum, kterou považovali za únosnou.