Distribuce novin prostřednictvím plastových pytlů s kasičkami je v tuzemsku novinkou.

„První den lidé odebírali z pytlů Pražský deník velmi opatrně, ale den ode dne se s touto metodou více sžívali. Počet kusů novin, které zůstávají v distribučních pytlích, nepřesahuje 25 procent v průměru, přestože zatím nejsou všechny ještě optimálně rozmístěny a pozice se budou postupně měnit a usazovat," uvedl generální ředitel VLP Michal Klíma.

Několik desítek pytlů a kasiček poničili vandalové, vydavatel je nahradil novými. Podle Klímy se vedení projektu obávalo, že škody mohou být větší.

Distribuční pytle

Téměř tisíc distribučních pytlů je instalováno po Praze a nejbližším okolí na sloupech tramvajového vedení, na telefonních budkách, na lavičkách, na nádražích a na mnoha dalších místech. Pražané si tak mohou v kteroukoli denní dobu po vhození deseti korun do kasičky vzít svůj výtisk Pražského deníku.

Nabídku prostřednictvím kamelotů nebo samoobslužných stojanů využívá bezplatný deník Metro, který je v Praze nejčtenějším denním periodikem. Ostatní pražské noviny jsou k dostání hlavně v trafikách a obchodech.

Startovací náklad

Pražský deník v pozměněné podobě začal vycházet před deseti dny. Vydavatel tak chce zlepšit jeho postavení na trhu, kde mu podle prodaného nákladu do té doby patřilo osmé místo. Startovací náklad nové podoby byl 70 tisíc výtisků, což je několikanásobně více proti dosavadnímu prodávanému nákladu.

Vltavu-Labe-Press, časopisecké vydavatelství Astrosat a tabletový Dotyk vlastní od loňského roku investiční skupina Penta, která tak vstoupila na mediální trh.

Čtěte také: Představujeme nový Pražský deník