Hlavní výhodou Pražského voucheru má být dostupnost a vyšší pravděpodobnost získání dotace, která pokrývá až 85 procent nákladů. Žadatele nebude otravovat ani složitá byrokracie - stačí vyplnit krátké elektronické formuláře. V říjnu odstartuje druhé - a kvůli velkému zájmu nejspíš poslední - kolo výzev na příjem žádostí. „Podnikatelům doporučuji s podáním žádosti určitě neotálet,“ řekl při středeční večerní konferenci v Cubex Centrum Praha ředitel odboru projektového řízení pražského magistrátu Jan Dobrovský.

„Jsem velice ráda, že se nám podařilo uvést tento projekt, který má za cíl podpořit začínající podnikatele a hlavně, že se nám podařilo získat finanční prostředky z evropských fondů právě pro hlavní město. Tyto peníze by měly pomoci opět zlepšit povědomí o českých firmách a zajistit jim potřebné peníze do začátku,“ uvedla v tiskové zprávě Adriana Krnáčová (ANO).

Žádat o podporu mohou podle magistrátu malé a střední podniky zaměstnávající méně než 250 osob a s obratem nepřesahujícím 50 milionů eur ročně. Dobrovský odhaduje, že tyto podmínky by mohlo splňovat až 37 tisíc firem. Pražský voucher obsahuje pět oblastí podpory, jedná se třeba o marketing či získání zahraničního know-how včetně účasti na mezinárodních veletrzích.

„Až dosud byste podporu marketingu a komunikace v dotačních programech těžko hledali. Celé auditorium pokyvovalo, když se opakovaně vracelo tvrzení, že právě tohle našim podnikatelům chybí. Pražský voucher znamená průlom! Alespoň doufám,“ prohlásil Marek Hlavica, předseda Asociace komunikačních agentur. Součástí panelové diskuze odborníků na jednotlivá témata bylo i představení projektu Pražský voucher prostřednictvím virtuální reality.