Oslavy jubilea začnou v dubnu, a to nejen novou reklamní kampaní, ale zejména novinkami pro spotřebitele. Na trh přijde například speciální balení piva s nápisem 150 let, ale také výroční várka, kterou však pivovar dodá v květnu a červnu pouze do hospod a restaurací.

Oslavy budou pokračovat zveřejněním knihy o historii pivovaru v rámci Smíchovských slavností v areálu pivovaru 8. června.

Oslavy i v zahraničí

Slavit se bude i na zahraničních trzích, kde Staropramen chce překročit prodejní hranici 200 milionů litrů. „Ve světě jsme druhá nejprodávanější česká pivní značka, v řadě evropských států však zůstáváme dlouhodobě jedničkou. Uvedu alespoň Velkou Británii," uvedl v této souvislosti generální ředitel společnosti Pivovary Staropramen Petr Kovařík.

"V posledních letech zaznamenává zahraniční prodej naší značky pravidelný růst. Loni zhruba o opět procent. Dovolím si říct, že významné přispíváme ke slávě tuzemského piva v zahraničí,“ dodal 

Před krátkým časem – v polovině března – uzavřel pivovar smlouvu s Fotbalovou asociací ČR, na základě které se stal oficiálním partnerem českého reprezentačního mužstva. Připomeňme, že ve stejné pozici, ovšem jako partner mediální, je i redakce Deníku.

Letos bez pasterizace

Od letošního roku začal Smíchovský pivovar dodávat do hospod a restaurací nepasterizované sudové pivo, pod značkami Smíchov, Jedenáctka a Ležák. Umožnila to instalace nového mikrofiltračního zařízení za 15 milionů korun. Pivovar tuto novinku zdůvodňuje zájmem konzumentů.

Vedle výročí 150 let od založení pivovaru se s letošním rokem pojí z hlediska Staropramenu i dvě další jubilea - „sice výrazně mladší, ale pro pivovar také velmi významná,“ poznamenal Jiří Kovařík.

Před 20 lety byla v Praze na Vinohradech otevřena první restaurace Potrefená Husa. Pivovar tak založil první síť pivovarských značkových restaurací a začal udávat trend na poli gastronomie při spojení široké nabídky piva a jídla.

Patnáctileté výročí pak letos oslaví „největší tanková restaurace Staropramenu v České republice“, jak ji majitelé s malou nadsázkou nazývají – a tou je aréna O2 v Praze s unikátním „pivovodem“.

Rozvodný systém o délce asi dva kilometry umožňuje, aby ve všech výčepech umístěných v této obrovské hale teklo neustále čerstvé pivo. Během hokejového utkání se průměrný výčep pohybuje kolem šesti tisíců litrů piva.

Investice do ekologie

V jubilejním roce plánuje pivovar ve vlastnictví americko-kanadské společnosti Molson Coors i silnou investiční ofenzivu, která se blíží hranici 200 milionů korun, částečně realizovaných již vloni. Jedním z důvodů je důraz na ekologickou stránku výroby.

Podle manažerů pivovar zohledňuje i hlučnost a prašnost, neboť areál dnes leží v hustě zastavěné oblasti hlavního města. Tyto parametry byly zohledněny také při výběru nové myčky lahví a kotle na výrobu páry. Pivovar do nich letos investuje 57 milionů korun.