Operátor ICT bude podle smlouvy v rámci takzvaného service desk poskytovat IT pomoc zaměstnancům magistrátu. Pilotní provoz potrvá od února do konce července. Za nepřetržitý provoz kontaktního centra zaplatí magistrát firmě skoro 400 tisíc měsíčně bez DPH.

Hledá se řešení, jak pomoci odboru informatiky 

„Na magistrátu existuje více než dvacítka různých service desků a základní myšlenkou je, že je sjednotíme pod jeden. Ve své podstatě to nyní funguje tak, že když potřebujete novou klávesnici, tak použijete jeden service desk, ale pokud máte problém třeba s ekonomickým systémem, tak musíte využít jiný," řekla primátorka.

„Je v tom obrovský zmatek a my to chceme zkvalitnit a zefektivnit," tvrdí. „Rozhodli jsme se tak i na základě analýzy, protože jsme řešili, jak ulevit dlouhodobě přetíženému odboru informatiky," doplnila.

Centrální IT servis podle Pirátů magistrát potřebuje 

Magistrátní odbor informatiky je zodpovědný za zakázky v řádu stovek milionů korun. Jde třeba o ekonomický systém Ginis, který spravuje hospodaření magistrátu i radnic.

Centrální IT servis podle Pirátů magistrát "potřebuje jako sůl". „Tím však pozitiva tohoto kroku končí," uvedl Profant. „Finanční náročnost je vyjádřena paušálem, v kterém je smícháno vše. Není tedy možné oddělit dlouhodobé náklady od těch krátkodobých jako je zaškolení nebo příprava procesů. Rozsah práce není dostatečně zřejmý. Ze zkušenosti víme, že pokud jsou materiály takto vágní, tak to nepřináší nic dobrého," doplnil.

Chytré lavičky jsou v pilotním provozu 

Operátor ICT je zodpovědný za chod karty na MHD lítačka i dožívající opencard. Město firmě platí i za konzultační činnosti. Svěřilo jí také zavedení projektů v rámci takzvaného smart city.

Zatím jde v pilotním provozu o první chytré lavičky a solární odpadkové koše za několik milionů korun. Opozice už dřív Operátora ICT označila za "černou díru", ve které ročně zmizí desítky milionů korun.

Čtěte také: Praha spustí aplikaci zmente.to, kam lidé mohou poslat stížnosti