Podnik si chce vyzkoušet hybridní technologii a její parametry, především úsporu paliva, nižší emise i hlučnost. „Hybridní autobus v této konfiguraci nemá žádné omezení denního dojezdu, nepotřebuje nabíjecí infrastrukturu, a tudíž může být logickým mezičlánkem mezi klasickými autobusy s naftovými motory a elektrobusy nebo bateriovými trolejbusy, o nichž se dnes hovoří jako o autobusové dopravě budoucnosti,“ uvedl vedoucí jednotky Správa vozidel a autobusů Jan Lebeda.

Princip hybridu spočívá v rekuperaci brzdné energie. Při správném způsobu jízdy lze dle údajů výrobce docílit až třicetiprocentní úspory paliva ve srovnání s klasickým autobusem s naftovým motorem. Volvo používá technologii takzvaného paralelního hybridu.

Různé linky, různé profily tratě

V hnacím řetězci je za naftovým motorem vřazen elektromotor, který pracuje buď v režimu motor, nebo generátor. Energie, která se takto vrací do oběhu, je ukládána v trakčních bateriích na střeše vozidla a je používána zejména při rozjezdu nebo zrychlování.

Autobus bude brázdit pražské ulice od 6. února do konce května. Jeho kapacita je 46 sedících a 92 stojících cestujících. Vzhled i uspořádání interiéru odpovídají požadavkům dopravního podniku v Bruselu, kde byl autobus už testován.

Z garáží Hostivař bude autobus vyjíždět na vybrané spoje následujících linek:
124 (Želivského – Zelený Pruh), 125 (Smíchovské nádraží – Skalka), 135 (Chodov – Florenc), 136 (Jižní Město – Sídliště Čakovice), 139 (Želivského – Komořany), 150 (Želivského – Na Beránku), 177 (Poliklinika Mazurská – Chodov), 183 (Háje – Vozovna Kobylisy), 188 (Želivského – Kavčí Hory), 195 (Jesenická – Avia Letňany). Jízdní řády jsou k dispozici zde.