Informoval o tom magistrát v tiskové zprávě. Lime kritizují centrální městské části i jejich obyvatelé kvůli tomu, že uživatelé koloběžek jezdí po chodnících a parkující vozítka často překážejí chodcům. Zástupci Lime uvedli, že připravují koncept nové dohody.

Memorandum uzavřelo minulé politické vedení s více společnostmi poskytujícími sdílenou dopravu. Podmínky pro firmu Lime jsou podle Scheinherra nastaveny příliš mírně a společnost je navíc neplní. Má jít například o projednání míst pro odkládání s městskými částmi nebo odvoz špatně zaparkovaných koloběžek. Současná koalice do memoranda také přidala požadavek zavedení různých zón pro pohyb a parkování vozítek, která se však podle náměstka ukázala jako neefektivní.

Velkým kritikem firmy Lime je Praha 2, která uvedla, že na ni podá trestní oznámení. Regulaci služby požaduje také Praha 1. Magistrát jim chce vyhovět, protože problémy se službou se na základě předchozích jednání s firmou nezmírnily. „První podmínka, kterou budu požadovat, je povinné pojištění odpovědnosti, aby byl při incidentu zraněný okamžitě odškodněn. Trvat budu také na homologaci koloběžek, aby byly způsobilé pro jízdu na silnici, a chci jasně vyřešit i podmínky pro parkování koloběžek,“ uvedl Scheinherr.

Lime navrhne novou dohodu

Provozní manažer Lime Ondřej Široký sdělil ČTK, že firma městu navrhne novou dohodu. „Za rok provozování služby jsme získali mnoho zkušeností, a na jejich základě již připravujeme koncept nové dohody s městem, který zahrne veškeré nezbytné požadavky na zlepšení aktuální situace v Praze a dá jasná pravidla pro bezproblémové fungování služeb v oblasti mikromobility ve městě,“ uvedl.

Firma v Praze podle dřívějších informací provozuje 1500 koloběžek a za rok fungování zprostředkovala milion jízd. Společnost uvádí, že působí ve více než 120 městech. Poprvé se koloběžky objevily v kalifornské Santa Monice, následovalo San Francisco a poté se firma rozšířila po celém světě. Globálně firma uskutečnila 100 milionů jízd. Společnost se často potýká s odporem městských samospráv kvůli stejným důvodům, které uvádí politici v Praze.

Kromě firmy Lime v Praze fungují také bikesharink Rekola a carsharingové služby Car4way a Revolt. Od dubna na pražský trh vstoupila společnost Homeport, která nabízí sdílená elektrokola.