Dosud na lince z Palmovky do Letňan jezdí standardní trolejbus 30Tr, který je menší a pojme méně lidí. Nový testovaný trolejbus bude také tzv. parciální: baterie se má nabíjet během jízdy pod trolejemi a umožňovat i jízdu mimo elektrifikované úseky.

„Oba trolejbusy budou v provozu denně na lince č. 58, spojující stanice metra Palmovka a Letňany,“ potvrdila mluvčí DPP Aneta Řehková. Jízdní řád zveřejnil DPP na svých stránkách. „Čekáme na výsledky zkušebních jízd,“ vysvětlila Řehková. Vozidlo je zapůjčené do 14. dubna.

Jízdní řád kloubového trolejbusu.

Trolejbusy se do pražské MHD vrátily na podzim 2017, kdy vzniklo zhruba kilometrové trolejové vedení z Palmovky na Prosek. DPP už dříve oznámil, že by chtěl podobně elektrizovat i další autobusové linky.

Termín montáže zatím není známý

Cestující v pražské MHD čeká v elektrické trakci i další změna. DPP po měsících diskuzí definitivně odsouhlasil plán osadit klimatizací prvních 124 tramvají 15T ForCity. Kdy přesně se ale začnou tramvaje upravovat zatím není jasné. „Dozorčí rada rozhodla o realizaci, kterou stále prověřujeme. Znalecký posudek určí další postup,“ dodala Řehková.

Plán na instalaci klimatizací schválilo představenstvo firmy loni v létě. Celkem má jít jít o 124 tramvají z první série, které lze rozpoznat od těch novějších s klimatizací tím, že nemají žlutý pruh na čelní masce. Loni v létě DPP uvedl, že práce začnou ještě do konce roku, ale nestalo se tak.

Montáž klimatizace měla vyjít na tři miliony za jednu tramvaj, náklady by tak byly kolem 400 milionů korun. Zakázku měla získat bez soutěže Škoda Transportation. Dozorčí rada nejprve na počátku roku plán zarazila, teď na posledním zasedání znovu schválila.

Druhá polovina dodávky tramvají 15T ForCity Alfa je již o klimatizaci doplněna, což se povedlo DPP vyjednat v průběhu kontraktu s dodavatelem. Jde o výsledek primátorování Tomáše Hudečka, který vyhrožoval Škodě vypovězením smlouvy. Ta nakonec jako ústupek nabídla kromě změny financování i klimatizaci zdarma. Celkem jde o 126 vozidel.