Pražský deník oslovil obě firmy. Firma JCDecaux odpověděla, že řádně plní své závazky a společnosti Letiště Praha nic nedluží.

Pravda je, že firma přišla o velké příjmy kvůli propadu turismu a takřka nulovému letištnímu provozu v souvislosti s koronavirovou pandemií, a tak chce upravit plnění smlouvy, aby odráželo tuto skutečnost. A asi se nedá čekat, že se snažila vyjednat, že bude platit vice, než musí. “Nyní vyjednáváme o podmínkách spolupráce a platbách za výkon vzhledem k pandemií, která znamená snížení počtu cestujících o 90 procent za rok 2020,” řekl Pražskému deníku mediální zástupce JCDecaux Jiří Chvojka.

Podle něj s podobnou situací smlouva počítá. “Taková jednání jsou v souladu s uzavřenou smlouvou,” doplnil.

S otázkou, zda dluží společnost JCDecaux Letišti Praha nějaké peníze za pronájem reklamních ploch a pokud ano, zda státní firma podniká kroky, aby případnou dlužnou částku vymohla, se redakce obrátila i na Letiště Praha. "Letiště Praha ctí zásady obchodního tajemství. Detaily, které se týkají plnění smluvních podmínek, považujeme za obchodní tajemství a tudíž je nijak veřejně nekomentujeme," napsal Pražskému deníku mluvčí Letiště Praha Roman Pacvoň.

Ohledně případné úpravy stávající smlouvy a výše pronájmu ploch chce Letiště počkat na analýzu. "Jakmile bude mít Letiště Praha informace kompletní, rozhodne o dalším postupu," řekl Pacvoň. 

Vztah Letiště Praha a JCDecaux se na veřejnost dostal díky reklamní kampani odkazující na webovou stránku okradliletiste.cz. Na nich se neznámí autoři pouští do kritiky smluvních vztahů mezi firmami a snaží se ho dát do souvislosti s probíhajícím propouštěním.

Tvůrci webu tvrdí, že kvůli smlouvě s firmou na reklamní plochy přichází pražské letiště každou sekundu o dvě koruny. Stránky jsou podle registru CZ.NIC registrované Frantzem Nowakem.

„Činnost JCDecaux na letišti proto nelze označit jinak, než že letiště okradli,“ uvádí web, kde se současně autoři pouštějí do vedení letiště. „Korunu svému snažení nasadili pánové manažeři (Václav) Řehoř a (Jakub) Puchalský tím, že namísto toho, aby se řádně snažili vymáhat dlužné nájemné, případně smlouvu s JCDecaux vypověděli a přesoutěžili, tak propouštějí zaměstnance,“ píšou tvůrci.

Souvislost mezi personálními kroky a vztahy JCDecaux Letiště Praha odmítlo. „Neexistuje žádná přímá souvislost mezi redukcí počtu pracovních míst a platební morálkou obchodních partnerů letiště,“ uvedl Pacvoň.

Letiště Praha chce podat stížnost na Radu pro reklamu z důvodu podezření na neetické využití reklamního prostoru.