„Hlavní město podpořilo restart cestovního ruchu částkou 120 milionů korun. Budu moc ráda, když se díky prodloužení kampaně V Praze jako doma tyto finanční prostředky do poslední koruny využijí a pomůžou tak podnikatelům v oblasti turismu a zároveň zpříjemní návštěvníkům Prahy pobyt v hlavním městě,“ uvedla v tiskové zprávě radní pro kulturu a cestovní ruch Hana Třeštíková (Praha sobě).

Program V Praze jako doma přes léto fungoval tak, že návštěvníci metropole, kteří se ubytují v hotelu, dostanou za každou strávenou noc body – ty pak mohou využít jako volné vstupenky na vybraná turisticky atraktivní místa. Podle magistrátu největšími lákadly byly zoo, Pražský hrad a Petřínská rozhledna. Do programu se zapojilo více než 400 ubytovacích zařízení.

Přesto všechny benefity nebyly vyčerpány, a tak může akce pokračovat dál. Chystají se i speciální vánoční nabídky. „Samozřejmě se nám nepodaří vyrovnat stavu, ve kterém byl cestovní ruch v roce 2019, tedy před krizí spojenou s koronavirem. Musím však říct, že ohlasy od návštěvníků a některých hotelů, kterým se obsazenost pokojů zvedla o několik desítek procent, nás motivují k prodloužení programu,“ dodal František Cipro, předseda představenstva Prague City Tourism.